Turizmde Alman Pazarı çalışması
Turizm Konseyi Vali Fatih Şahin başkanlığında toplandı. Almanya pazarını geliştirmek adına neler yapılabileceği konusunun ele alındığı Turizm Konseyi toplantısına Almanya’dan gelen sektör temsilcileri katıldı. Online uçuş,...
Turizm Konseyi Vali Fatih Şahin başkanlığında toplandı. Almanya pazarını geliştirmek adına neler yapılabileceği konusunun ele alındığı Turizm Konseyi toplantısına Almanya’dan gelen sektör temsilcileri katıldı. Online uçuş, otel ve paket tur sorgulama imkanı sağlayan Almanya’da hizmet veren Türk firma Airtuerk Şirketi yetkilileri ve Schaunisland Reisen tur operatörü yetkilileri sunum yaptı.
Vali Fatih Şahin Turizm Konseyi toplantısında yaptığı açıklamada, “Hep birlikte bulunduğumuz yerden daha iyi yerlere gelmek için çaba sarf ediyoruz. Sektörde çalışan bütün arkadaşlara gösterdikleri gayretten dolayı teşekkür ediyorum. Önümüzdeki yılı ve bundan sonraki dönemleri planlayıp daha çok çalışmamız gerekiyor. Özellikle İngiliz pazarındaki azalmanın etkisini en aza indirmek için alternatif pazarlarda yer almamız önemli bir husus. O yüzden Almanya pazarı bizim için çok önemli.” ifadelerini kullandı.
Airtuerk Satış Müdürü Emre Karakaş yaptığı sunumda Almanya’da Türkiye pazarını satan 6 ülkeden 1100 acentanın Airtuerk sistemini kullandığını ve buradan satış yaptığını dile getirirken seyahat acentelerinde çalışan satış temsilcilerinin müşteriyi etkileme konusunda çok etkin olduğunu belirtirken, 1100 acentanın arasında 1 milyon euro üzerinde satış yapan yaklaşık 42 acenta olduğunu iletti.
Top sailer olarak adlandırılan bu acentaların Muğla’ya çekilmesi için çalışmaların yapılması gerektiğini vurgulayan Karakaş, “Satışı gerçekleştiren ve müşteri ile bire bir iletişime geçen satış temsilcilerinin Muğla bölgesine getirilmesi lazım. Bu acentaları buralara getirmek ve onlara bölgeyi tanıtmak şart. Satış temsilcileri bu noktada iyi değerlendirilmeli. Acentada çalışan kişiler Türkiye pazarındaki destinasyonları satıyor ve seyahat bürosunda yolcuyu bire bir yönlendiriyorlar. Almanya’da bir seyahat bürosunda yolcuyu yönlendirme ihtimaliniz var. Bir yolcuyu Dalaman’a gelmesi için ikna etmek o satış temsilcisinin elindedir. O yüzden bu top sailer dediğimiz acentaları bu bölgeye getirmek gerekiyor. Bu acentalara yönelik info tour yapılabilir ve buralar tanıtabilir. Yolcu paket turda kararsız oluyor. Bu noktada satış temsilcisinin müşteriyi etkileme oranı %90. İyi bir tanıtımla Almanya’da çok avantajlı hale gelebilirsiniz. “ dedi.
Schaunisland Reisen Tur Operatörü yetkilisi Adnan Eken yaptığı sunumda, Alman tur operatörü olarak Türkiye’ye çok değer verdiklerini açıkladı. Türkiye’ye yoğun talep olduğunu bu talebin Muğla’ya yönlendirilebileceğini ifade eden Eken, turizmde pazarlama ve reklam konusunda katılımcılara bilgi verdi.
Eken, “ Ürünü üretmek değil ürünü pazarlamak çok daha önemli. Bu bölgeye gelecek Alman müşterisi farklı. Müşterilerin %20’si kaliteye göre tercih yapıyor. Digital, online, sosyal medyada reklam yapıyoruz. Geleneksel medya Almanya’da popülerliğini yitirdi. Toplum değişiyor. Tüketici gençleşiyor. Dijital medyayı kullanmak son tüketiciye ulaşma, onları çekme ve onlara temas etme noktasında büyük önem arz ediyor. Tüketiciye ulaşmak için medya planın iyi yapılması şart.” şeklinde konuştu.
Vali Fatih Şahin, Frankfurt Kültür ve Tanıtma Müşaviri Hüseyin Gazi Coşan’a Muğla turizme yaptığı katkılardan dolayı teşekkür belgesi verdi.
Toplantıda, Kültür ve Turizm’den sorumlu Vali Yardımcısı Ahmet Ali Barış, Frankfurt Kültür ve Tanıtma Müşaviri Hüseyin Gazi Coşan, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Airtuerk ve Schaunisland Reisen yetkilileri, FETAB, GETOB, TURSAB, BODER, İlimiz Sanayi ve Ticaret Odaları, Deniz Ticaret Odaları, Dalaman ATM Dış Hatlar Genel Müdürlüğü ve Milas-Bodrum Havalimanı Terminal İşletme Müdürlüğü ve Muğla turizm sektörünün önde gelen temsilcileri hazır bulundu.
Bu haber toplam 177 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.