Muğla Haber Gazetesi

Kalbinizi korumak için günlük 45 dakika yürüyün.

Kalbinizi korumak için günlük 45 dakika yürüyün.
01 Nisan 2013 - 10:38

İnsan vücudunu korumak kişinin kendi elinde. Günlük vitamin ve minareleri kişi almaz ise sağlıklı bir gün geçiremediği gibi vücut direncini düşürür. Özellikle katı yağlar ise kolestrolu arttırıyor ve kalbe zarar veriyor. Kandaki kolestrolün yüksek olması ise tehlikeli. Özellikle 50 yaşını aşmış erkeklerde kalp hastalıkları daha riskli. Kalp sağlığı için beslenme faktörleri önemli. Zeytinyağının önemi ise artık günümüzde biliniyor. Muğla Devlet Hastanesi Araştırma ve Uygulama Merkezi doktorlarından Kalp Uzmanı İbrahim Rencüzoğulları kalp hastalıklarını tek tek anlattı ve kalbimizi korumanın yollarını özetledi.  Rencüzoğulları; “Kalp sağlığını korumak için kandaki kolestorün yüksek olması kalp hastalıklarına yol açan faktörler arasında en önemlisi. Yüksek kolestrol düzeyine sahip bireylerde kalp hastalığı gelişir ve kalp krizi riski artar. Kalp sağlığını etkileyen beslenme faktörleri aldığımız yağın miktarı ve yağın yapısını oluşturan yağ asitleri arasındaki dengesizlik yağın kullanış biçimi diyetin antroksidon içeriği ve beslenme ile alınan kolestrol miktarını içerir.” Dedi.

Kolestrolun vücudumuz için ne kadar önemli olduğunu söyleyen Rencüzoğulları, “Kan kolestrolü düzeyindeki değişiklikler kalp hastalığının oluşmasında önemli rol oynar. Kandaki kolestrolün yüksek olması kalp hastalıklarına yol açan faktörler arasında en önemlisidir. Yüksek kolestrol düzeyinde sahip bireylerde kalp hastalığı gelişir ve kalp krizi riski artar.”Diye konuştu.

Yüksek kolestrol neden oluyor

Yüksek kolestrolün nasıl kalp hastalıklarına yol açtığını belirten Rencüzoğulları, “Kandaki kolestrol miktarında artış olursa arter adı verilen damarlarımıza kolestrol birikir. Damarın iç duvarında biriken kolestrol damar içi kan akışkanlığını yavaşlatır ve kalp ritminde azalma veya kalbin bloke olmasına neden olur.  Bilindiği gibi kanla kalbe oksijen taşınır kalbimiz oksijen ve kan hacmi açısından yetersiz ise göğüs çevresinde ağrı olur. Bu uzun süre devam eder ise kalp krizi olur.” Şeklinde konuştu.

Kalp kontrolünden geçilmeli

20 yaş üzeri herkesin mutlaka kalp kontrollerinden geçmesi gerektiğini vurgulayan Rencüzoğulları, şunları söyledi:“Diyet önemli. İnsan yaşadığı süre içerisinde mutlaka diyet yapsın. Dengeli beslensin ve en önemlisi egzersiz. Kolestrol içeren besinler ve doymuş yağ tüketimi ile kanda kolestrol düzeyi artar. Besinlerin içindeki kolestrol etkilenir. Vücut ağırlığı da önemli. Hafif şişman yada şişman olmak kalp hastalıkları açısından risklidir. Kilo arttıkça kan kolestorlü artar. Özellikle fiziksel aktivite tıpkı diğer organlar gibi kalp içinde çok çok önemli. Egzersiz birinci şart ve kural hatta. Günlük 45 dakika yürüyün ve başka hastalıklarınız yok ise spor yapın. Kahvaltıyı ise ben küçük büyük her kesimden insana öneriyor ve mutlaka peynir, zeytin ve haşlanmış yumurtalı kahvaltıyı tercih etmelerini söylüyorum. Çavdar ekmeğini tercih edin ve az yağlı peynir öneririm. Öğle yemeği ise sebze ve yoğurt ara da mutlaka mevsim meyvelerini yemeli kişi. Ben kalbi korumak için ise günde 2 adet ceviz haftada bir balık ve kepek ekmeği şart diyorum.” Dedi.

Özellikle süt içmeyi seviyor iseniz mutlaka az yağlı süt tercih edin. Çiğ sebze bile öneririm diyen Rencüzoğulları, şunları ekledi “60 yaşın üzerinde erkeklerde kalp hastalıkları sık karşımıza çıkıyor. Ben eğer belli bir kalp rahatsızlığı yok ise kişinin mutlaka 6 aylık kontrollerini ihmal etmesinler, kolestrollerine dikkat etsinler ve 45 dakika yürüsünler istiyorum. Doktorunuzun koyduğu bir kalp hastalığı bulunur ise mutlaka doktor kontrolünde dengeli beslenin ilaç tavsiye ederse zamanında ve aksatmadan alın ilaçlarınızı.”

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Hava durumu
İMSAK-
GÜNEŞ-
ÖĞLE-
İKİNDİ-
AKŞAM-
YATSI-

Mugla Haber Gazetesi - Atilla Taha