GÜRLEYİK-OTMANLAR KÖY YOLU ADETA ÖLÜM YOLU

“Bu Yol mahrumiyet bölgesinde değil, Ege’nin Turizm Merkezi Muğla’da”GÜRLEYİK-OTMANLAR KÖY YOLU ADETA ÖLÜM YOLUÜzerlerinde sayısız insanların yürüyüp, binlerce tekerleğin döndüğü yollar. Tükenip giden ömürlere...

GÜRLEYİK-OTMANLAR KÖY YOLU ADETA ÖLÜM YOLU

“Bu Yol mahrumiyet bölgesinde değil, Ege’nin Turizm Merkezi Muğla’da”

GÜRLEYİK-OTMANLAR KÖY YOLU ADETA ÖLÜM YOLU

Üzerlerinde sayısız insanların yürüyüp, binlerce tekerleğin döndüğü yollar. Tükenip giden ömürlere karşı inişli çıkışlı ve kıvrım kıvrım hiç bitmeyen kilometre taşları. O yolların kimileri geçit vermez insana ama kimileri de uzakları yakınlaştırıverir. Ve o yolların dilleri olmasa da, tarihin derinliklerinde birçok sırları gizlese de, gördüklerimize, düşündüklerimize bir bir tercüman olur halleri. Yüreklerini özlem kaplamış, yaşamlarına cefa yüklemiş, mazisi dram dolu insanların geçtiği bir yolun hikayesidir “Gürleyik-Otmanlar Yolu”. Gürleyik Köyü ile Otmanlar Köyü arasındaki maden yolu şu günlerde, sürekli yorgun bedenleri ağırlayan bir konumunda.

Muğla’nın Dalaman ve Köyceğiz ilçe sınırlarında bulunan Harmancık, Karain, Andızlık ve Çalardı mevkilerinde bulunan krom maden işletmeleri çalışmalarını sürdürmekte. Bu ocaklarda çalışan işçiler Otmanlar, Karaçam, Narlı, Gürleyik gibi köylerde ikamet ediyor. İşçiler evleriyle, çalıştıkları maden ocağı arasındaki yolun gidiş gelişini motosikletleriyle sağlıyor. Evi uzakta olanlar köylerine anca haftalık izinlerinde gidebiliyor. Ortaca’ da iki ayda bir yayın yapan Ege Yolcu Dergisi Editörü Nadir Şahin, maden işçilerinin çileli yolculuğuna eşlik ederek; onların yaşadığı sıkıntıları görüntüledi. Ege Yolcu Dergisi Editörü Nadir Şahin konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: “Bu bölgede çalışan krom maden işçilerinin evlerine gitmek için kullandıkları yol ne yazık ki çok büyük tehlikeler arzetmekte. Özellikle Gürleyik Köyü ile Otmanlar Köyü’nü bir birine bağlayan yol heyelan nedeniyle sık sık kapanıyor. Bu yol üzerinde jeep, traktör hatta iş makinasının gitmesi dahi mümkün değil. Ancak motosikletlerin geçebilmesine olanak sağlayan yolun beş ayrı bölümü toprak kaymasından dolayı bazan geçit vermiyor. Aynı zamanda bu yol üzerinde işçilerin ve köylülerin kullandığı iki köprünün ahşap zemini çürüdüğünden dolayı her an yıkılmak üzere. Dalaman Çayı üzerindeki Paşa Köprüsü ve Ören Çayı üzerindeki Aksaz Köprüsünden artık küçük bir taksi dahi geçemiyor. Bu yol, maden şirketleri tarafından Gülyurdu ve Kadınbudu maden ocaklarının çalıştırıldığı dönemlerde açılmış. Bu iki ocaktaki işletme kapanınca yol kendi kaderine terk edilmiş. “dedi.

Ne yazık ki aradan geçen bunca zamana rağmen yola en küçük bir bakım yapılmadı. Yerin 1800 metre derinliklerinde çalışan maden işçilerinin tek isteği, yolun bir an önce güvenli hale getirilmesi. İşçiler, uçurumun eşiğindeki bu yolu gecenin karanlığında çoğu zaman tek başlarına kullanıyor. Yağmur nedeniyle oluşan akarsulardan yarılan yollardan geçerken bir hayli zorlanan işçiler; heyelan nedeniyle göçen bölgelerde çoğu kez ölümle burun buruna geliyorlar. Madenciler için şu günlerde yer altında çalışmaktan daha tehlikeli bir hal alan bu yolun durumuna devlet yetkilileri ve siyasilerin daha fazla geç kalınmadan ve bir facia yaşanmadan el atılmasını istiyorlar.

Fotoğraflar:  Nadir ŞAHİN

    

Bu haber toplam 486 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.