ADD’den, Tarih Dersi tepkisi

Atatürkçü Düşünce Derneği Muğla Şubesi Başkanı Cüneyt Özbayır, Taslak Öğretim Programları içinde yer alan ve gelecek eğitim-öğrenim yılından itibaren okutulacak olan Tarih Dersi’nin bilimsellikten uzak olduğunu ileri...

ADD’den, Tarih Dersi tepkisi

Atatürkçü Düşünce Derneği Muğla Şubesi Başkanı Cüneyt Özbayır, Taslak Öğretim Programları içinde yer alan ve gelecek eğitim-öğrenim yılından itibaren okutulacak olan Tarih Dersi’nin bilimsellikten uzak olduğunu ileri sürdü.

Dersin iktidarın kendi siyasal çizgisine göre hazırlandığını ve objektiflikten uzak olduğunu vurgulayan Özbayır; “Eğitim Bilimlerinin gerektirdiği “program hazırlama” ilkelerinden uzak biçimde hazırlanan müfredat içeriği, hedeflediği davranış kazanımları bakımından bilimsellikten uzak, gerici bir siyasal programın gereklerini gözeten, son derece tehlikeli ve sakıncalı unsurlarla doludur. Çünkü bu program içeriği, millet kavramının "birleştirici" yönünü zedelemekte ve tıpkı alt kimlik-üst kimlik tartışmalarında olduğu gibi, ayrıştırmaya yönelik bilinç oluşturacak unsurlar taşımaktadır.

Ünite başlıkları çok farklı anlamlar içerse de, verilen bütün örnekler, tartışma konuları ve bakış açıları çoğunlukla Osmanlı ve İslam Medeniyeti üzerinedir.

  1. ve 12. Sınıflarda “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi” dersinin zorunlu olması gerekçe gösterilerek, bu derste işlenen konulara 10. sınıflarda yer verilmemiş ve müfredattan çıkartılmıştır.

Ayrıca “Osmanlı Adab-ı Muaşeret kuralları”, “Medrese ve tekkeler”, “Saray bünyesindeki oluşumlar”, “Osmanlı mahalle ve kıyafet kültürü” vb. konuların işlenmesi, inceleme, araştırma ve proje görüntüsü altında belli bir yaşam tarzını benimsetme çabasının sonuçlarıdır.

Din Kültürü dersi içeriği gibi hazırlanan programda, Alimlerden, Ariflerden sıkça söz edilmekte ve “Anadolu’nun İslamlaşma sürecinde sufi şahsiyetlerin rolünü değerlendirir” gibi Eğitim Bilimine aykırı “kazanımlar” uydurulmaktadır.

  1. sınıfların programı içinde yer bulan “Cumhuriyet Türkiyesi’nin Siyasi Düzeni” başlığı altında 27 Mayıs ve sonrası hazırlanan Anayasa, planlamaya dayalı kalkınma modeli, devletçilik anlayışı, tek parti dönemi, Kore’ye asker göndermeyi haklı çıkartmaya yönelik sorular, Osmanlı sonrası hilafet tartışmaları, Irak, Suriye ve Mısır’daki BAAS rejimleri ve birleşme projelerinin araştırılması gibi konular yukarda sözü edilen aynı siyasal bakışı sağlamaya yönelik gayretlerdir.

Türkiye tarihi anlatılırken Osmanlı Devleti'nin duraklama ve gerileme nedenleri gizlenmekte, Cumhuriyet Devrimleri de 1774 -1974 yılları arasında ve daha önce Batı zoruyla yapılan ıslahatların devamı gibi gösterilmek istenmektedir. “ dedi.

Bakanlığı bu yanlıştan dönmesi için uyardıklarını ifade eden Özbayır şunları ekledi: Milli Eğitim Bakanlığını uyarıyoruz. Atatürk’ün dediği gibi ‘Tarih yazmak, tarih yapmak kadar mühimdir. Yazan yapana sadık kalmazsa değişmeyen hakikat insanlığı şaşırtan bir hal alır’ Gençlerimizi Atatürk İlkelerinin yol göstericiliğinden eğitmek, Milli Eğitim Temel Kanununun gereğidir. Bakanlığı hem kanunlara uymaya hem de tarihsel gerçeklere sadık kalmaya davet ediyoruz”

Bu haber toplam 159 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.