2B başvuruları Ekim sonunda bitiyor

Muğla ili 2B’den en çok etkilenen illerin başında gelirken bu araziler beraberinde bir çok tartışmaları da getirmişti. Bu arazileri kullanım için hak sahiplerine tanınan sürenin 30 Ekim 2012 tarihinde biteceğin bildirildi.Muğla...

2B başvuruları Ekim sonunda bitiyor

Muğla ili 2B’den en çok etkilenen illerin başında gelirken bu araziler beraberinde bir çok tartışmaları da getirmişti. Bu arazileri kullanım için hak sahiplerine tanınan sürenin 30 Ekim 2012 tarihinde biteceğin bildirildi.

Muğla İl Defterdarı Mustafa Kılıçaslan, bu konuda ilgili vatandaşların mağdur olmamaları için yetkililerine dışında yapılan açıklamalara itibar etmemeleri doğrultusunda da uyardı. Kılıçaslan konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada ; “26 Nisan 2012 günü Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren ve halk arasında 2/B Kanunu olarak bilinen6292 Sayılı Kanun gereği yapılması gereken “hak sahipliği başvurularında” süre 30 Ekim 2012 günü sona ermektedir. Halkımız arasında başvuru süresinin uzatıldığı yönünde gayri hukuki ve hak sahibi vatandaşlarımızın mağdur olmasına sebep olabilecek türde dedikoduların dolaştığı bildirilmektedir. Şu an için süre uzatımı gibi bir düzenleme söz konusu değildir.Bu güne kadar 46000 kullanıcıdan 27000’i başvurusunu yaparak hak sahibi vasfını kazanmış olup başvurusunu yapmamış olan yaklaşık 19000vatandaşımız için de hak sahipliği başvuru süresi 30 Ekim’de sona ermektedir. Bu konuda müdürlüklerde gerekli bilgilendirme toplantıları ve başvuru alınması çalışmalarıdevam etmektedir. Satış süreci ise başvuru süresi bittikten sonra başlanacaktır.”dedi.

Hak sahibi vatandaşların takip etmeleri gerekin süreç ve işlemler hakkında da bilgi veren Kılıçaslan şunları söyledi:

“Hak sahipliği başvuruları ile ilgili halkımız arasındaki diğer bir yanlış anlaşılma ise bu başvuruların; belirlenen satış fiyatını kabul ederek satın almayı vaat etme anlamına geldiği şeklindedir. İlgili müdürlüklerimizce birimlerinde ilan edilen listelerdeki kişiler, başvuru yapana kadar sadece “kullanıcı” vasfında olup ancak başvuru yaptıklarında hukuken “hak sahibi” niteliğini kazanmaktadırlar. Bu nedenle kişilerin hak sahibi olabilmeleri için başvuruların yapmaları ve 30 Ekim tarihinden önce başvuru bedellerini yatırmaları gerekmektedir. Başvurusunu yapan ve hak sahibi niteliğini kazanan vatandaşlarımıza, fiyat bilgilerini ve satın almaya davet içeren tebligatlar ayrıca yapılacak olup satın almaya esas başvurular ise tebliğ tarihinden itibaren 3 aylık süre içinde alınacaktır.

Tereddüt edilen diğer bir husus ise 2000 ve 1000 TL. olarak Kanunca belirlenmiş başvuru bedelleridir. Bu bedeller hazineye gelir kaydedilen bir hizmet bedeli olmayıp emanet hesaplarına  alınmakta olup daha sonra ya satılan taşınmazın bedelinden düşülecek yada satın almayan hak sahiplerine geri iade edilecektir.

Yıllardır ülkemizde yaşanan mülkiyet sorununun çözümüne dönük yasalaşan bu süreçte Defterdarlığımızda rayiç değerlerinin belirlenmesi ve belirlenmiş olan fiyatların kontrol edilmesi süreci ve çalışmalar halen tüm ilimizde devam etmektedir. Bu nedenle vatandaşlarımızın mağdur olmaması için resmi yetkili kişi ve açıklamaların ışığında hareket edilmesi, tereddüt ettikleri hususları Malmüdürlüklerimize veya Defterdarlığımıza sormaları, üçüncü kişilerin dedikodu niteliğinde olacak özel amaçlı söylemlerine itibar edilmemesi özel önem arz etmektedir.”

Bu haber toplam 109 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.