Yatağan 112’den bin 450 müdahale
Asılsız ihbarlar nedeniyle sık sık gündeme gelen 112 Acil Servisi’nin 2012'de günlük ortalama 4 vaka olmak üzere toplam bin 450 hastaya müdahale ettiği belirtildi.Asılsız ihbarlar nedeniyle sık sık gündeme gelen 112 Acil Servisi...
Asılsız ihbarlar nedeniyle sık sık gündeme gelen 112 Acil Servisi’nin 2012'de günlük ortalama 4 vaka olmak üzere toplam bin 450 hastaya müdahale ettiği belirtildi.
Asılsız ihbarlar nedeniyle sık sık gündeme gelen 112 Acil Servisi Yatağan İstasyonu’nun 2012 yıllık çalışma raporu açıklandı.Edinilen bilgilere göre Yatağan 112 Acil Servisi 2012 yılında çeşitli türlerde 1450 vakaya müdahale etti.Müdahale edilen vakaların 33’üne yerinde müdahale edilirken 1145 vaka ise hastanelere sevk edildi.
Ayrıca Yatağan 112, 89 vakanın hastaneler arası naklini ve 6 vakanın eve naklini gerçekleştirirken, olay yerinde ex sayısı ise 17 olarak dikkat çekti.
Bunun yanı sıra müdahale edilen vakaların yaklaşık yüzde 50’sinin SSK’lı olduğu öğrenildi. 853 SSK’lıya müdahale edilirken, 224 Bağkur, 227 Emekli Sandığı, 52 Yeşilkart ve 49 sosyal güvencesiz vakaya müdahale edildi. Ayrıca müdahale edilen vakaların 47’si ise diğer sosyal güvencelere tabi. Ayrıca Yatağan 112 acil servisinden alınan bilgilere göre müdahale edilen vakaların büyük çoğunluğunu 114 kişiyle 15-19 yaş grubu oluşturuyor.
0-4 yaş grubu 16, 5-9 yaş grubu 20, 10-14 yaş grubu 54, 20-24 yaş grubu 71, 25-29 yaş grubu 80, 30-34 yaş grubu 77, 35-39 yaş grubu 52, 40-44 yaş grubu 71, 45-49 yaş grubu 73, 50-54 yaş grubu 82, 55-59 yaş grubu 80, 60-64 yaş grubu 78, 65-69 yaş grubu 60, 70-74 yaş grubu 64, 75-79 yaş grubu 60, 80-84 yaş grubu 42 müdahale rakamları ile dikkat çekerken 85 yaş üzeri ise 34 ile öne çıkıyor.
Bunun yanı sıra hastanelere nakledilen hastaların 1221’i devlet hastanelerine gönderilirken, 18 hastanın ise özel hastanelere nakledildiği, hastaların 662’sini erkeklerin, 588’ini kadınların oluşturduğu edinilen bilgiler arasında.
Yatağan İlçe Sağlık Müdürü Dr. Talat Tosunoğlu, Yatağan 112 istasyonunun en verimli şekilde çalıştığını söyledi. Zamanında müdahalenin önemine vurgu yapan Dr. Tosunoğlu; “Tek ambulansla hizmet verdiğimiz Yatağan’da önemli bir sağlık sorunu yaşadığımızı söyleyemeyiz. Ancak en önemli sorunumuz asılsız ihbarlar. Vatandaşlarımızın acil servise kendilerinin de ihtiyaç duyacağını düşünerek hareket etmelerini rica ediyoruz. Bir asılsız ihbar bir kişinin hayatına mal olabileceği gibi zamanında bize bildirilen bir vaka hayat kurtarabilir” dedi.
Bu haber toplam 127 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.