TAPU KADASTRO 167 YAŞINDA

Ülkemizin en eski ve köklü kurumlarının başında gelen Tapu ve Kadastro Kurumu’nun 167. Kuruluş yıldönümün dün bütün ülke genelinde ve Muğla’da çeşitli etkinliklerle kutlandı.Menteşe’deki kutlamalar çerçevesinde Atatürk...

TAPU KADASTRO 167 YAŞINDA

Ülkemizin en eski ve köklü kurumlarının başında gelen Tapu ve Kadastro Kurumu’nun 167. Kuruluş yıldönümün dün bütün ülke genelinde ve Muğla’da çeşitli etkinliklerle kutlandı.

Menteşe’deki kutlamalar çerçevesinde Atatürk Anıtı’na çelek sunulurken şehitler ve madenciler anısına saygı duruşu yapıldı. Buradaki törenin ardından Tapu ve Kadastro çalışanları toplu olarak Kızılay Kan Merkezi’ne giderek kan bağışında bulundular.

Tapu ve Kadastro Kurumu’nun kuruluş yıldönümü nedeniyle Muğla Kadastro Müdürü Ali Çelik ve Tapu Müdürü İbrahim Kavçakar tarafından yapılan ortak açıklamada, tapu ve tapulama çalışmalarının önemine vurgu yapıldı. Yapılan açıklamada şöyle denildi:

Gayrimenkulün kaydını devlet güvencesi altında tutan Tapu Müdürlükleri ve Kadastro Müdürlüğümüz Muğla ilimizde yılda ortalama 500 bin insanımıza ve birçok kamu kurum ve kuruluşuna  hizmet veren , insanlara bireysel bir hak olarak tanınan mülkiyet hakkı var oldukça işlevini sürdürecek ve önemli hizmetler yapmaya devam edecek yaygın ve  köklü bir Kurumdur.

Vatandaş memmuniyetinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, online başvuru ile numaratörlü başvuru sisteminin uygulanması, sms yoluyla vatandaşlarımızın bilgilendirilmesi, e-devlet kapısı üzerinden taşınmazın geometrik yeri ve harç sorgulama hizmetlerinin sunulması gibi çalışmalar tüm birimlerimizde uygulanır hale getirilmektedir.

Tapu işlemleri taşınmazın bulunduğu ilçedeki Tapu Müdürlükleri tarafından yapılmakta iken, TAKBİS Sistemi ile birlikte vatandaşlarımız taşınmazı nerede olursa olsun bulunduğu Tapu Müdürlüğüne müracaatla işlemlerini yaptırabilmektedirler.

Tapu işlemlerinin gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyulan bilgilendirme ile yaşanan olumsuzluklar ve sorunlarda toplumsal duyarlılığın arttırılması amacıyla 444 TAPU (444 82 78) Hizmet Hattı uygulamasına devam edilmektedir. Bu suretle vatandaşlarımızın bilgilendirilmesi sağlanmakta ve şikayetleri değerlendirilerek anında sonuçlandırılmaktadır.

Tüm bu çalışmalarla Türkiye genelindeki tapu ve kadastro birimleri vatandaşlarımızın gönül rahatlığıyla geldiği, orada bulunmaktan mutlu olduğu, güler yüzlü hizmet aldığı, ayrılırken de memnuniyetle ayrıldığı birimler haline getirilmektedir.”

Bu haber toplam 114 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.