Muğla Haber Gazetesi

ÖLÜM RAMPASINA NEŞTER

ÖLÜM RAMPASINA NEŞTER
04 Ağustos 2014 - 10:08

Gökova Körfezine hakim, 7 kilometrelik Sakartepe rampasında meydana gelen kazalarda bölünmüş yol nedeniyle ambulansların müdahalede gecikmesini önlemek için ‘Kaçış Rampası’ yapılacak.

Bölünmüş yollar projesi kapsamında iki şeritten gidiş ve dönüş olmak üzere dört şeride çıkarılan 10 kilometrelik Sakartepe rampasının 7 kilometrelik bölümünde meydana gelen kazalarda kaçış rampası bulunmaması nedeniyle olası kazaları müdahaleyi geciktirmesi sonrası rampanın müsait bir alanına ‘Kaçış rampası’ yapılacak.

Gökova körfezine hakim 10 kilometrelik Sakartepe rampasına ambulans, itfaiye ve arazözlerin acil durumlarda geri dönebilmeleri için kaçış rampası yapımı için Muğla İl Trafik komisyonu tavsiye kararı alınarak Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne göndermişti.  Aydın ve Denizli istikametinden gelen tüm araçların Marmaris, Datça, Köyceğiz, Ortaca, Dalaman, Fethiye ve Antalya gibi turistik bölgelere ulaşımın sağlandığı tek karayolu durumundaki Sakartepe rampasında, sık sık meydana gelen kazalarda 112 Acil Servis ambulansları, AKS ve Acil Afet Yardım kurtarma ekipleri ters yöndeki vakalar için Akyaka kavşağına kadar inerek tekrar geri dönmek zorunda kalıyordu. Muğla Şoförler ve Otomobilciler Odası yetkilileri, “Hem Muğla’dan, hem de Akyaka’dan gelişte 7 kilometrelik rampanın iniş ve çıkışında hiçbir dönüş yok. Muğla bir turizm kenti ve burada zaman zaman çok sık kazalar yaşanıyor” diyerek Sakartape geçinin müsait bir alanına ‘Kaçış Rampası’ yapılmasını istemişti.

7 kilometrelik bölünmüş yolda en çok sıkıntı çeken kurumlardan Sağlık İl Müdürlüğü ve Muğla Orman Bölge Müdürlüğü’nün ‘Kaçış Rampası’ ile ilgili Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne yaptıkları başvuru sonrası İzmir-Manisa karayolundan sonra Türkiye’de ikinci ‘Kaçış Rampası’ Sakartepe rampasına yapılacak.

SAKARTEPE’YE KAÇIŞ RAMPASI

Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Akyaka kavşağı ile ilgili bir alt veya üst geçit konusunda bir çalışmaları bulunduğunu belirtirken, “Arazi detaylı olarak gezildi ve bu konuda çalışmalarımız sürüyor. Aynı bölgede Sakar geçidinde sık sık trafik kazalarının yaşandığı bölgede bir kaçış rampası projelendirdik. İhalesi yapıldı. Yıl içerisinde yapılması planlanıyor. Geçen yıl İzmir-Manisa arasında böyle bir kaçış rampası projesini gerçekleştirmiştik. Burada yaşanan bir kazaya tanık olduk ve kamyon içinde sıkışan bir vatandaşın zamanında müdahale ile sağ salim kurtulduğuna şahit olduk. İnşallah yıl içinde bu projemizi gerçekleştirmeyi planlıyoruz” dedi.

MUĞLA DENİZLİ YOLU 2015’DE TAMAMLANACAK

Karayolları 2. Bölge Müdürü Uraloğlu, Muğla’da sıkıntı yaşadıkları yollardan birisinin Kavaklıdere yolu olduğunu belirterek, “Burada yeni yaptığımız ihaleyi belki de fesih etme durumunda kalacağız. Bu konuda Genel Müdürlüğümüz hukuk müşavirliği ile görüşmelerimizi yaptık ve yeniden ihale edeceğimizi ümit ediyorum. Muğla Denizli karayolunda yıl boyunca çalışmalar devam etti. Bu yol aynı zamanda Ankara yolu olarak da kullanılıyor. İnşallah bu yıl 20125 yılında tamamlanarak Muğla’nın Denizli ve Ankara ile bağlantısı da duble yol kapsamına girecek” dedi.

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Hava durumu
İMSAK-
GÜNEŞ-
ÖĞLE-
İKİNDİ-
AKŞAM-
YATSI-

Mugla Haber Gazetesi - Atilla Taha