Muğla’nın YGS’deki başarısızlığının nedenleri belirlendi

Muğla İl Genel Meclisi, 2013 yılı YGS sınavlarında Muğla’nın Türkiye genelinde 37. sırada olmasının nedenlerini araştırdı ve ortaya çıkan değerlendirmeyi rapor haline getirdi.Raporda en dikkat çekici nokta, Muğlalı öğrencilerin...

Muğla’nın YGS’deki başarısızlığının nedenleri belirlendi

Muğla İl Genel Meclisi, 2013 yılı YGS sınavlarında Muğla’nın Türkiye genelinde 37. sırada olmasının nedenlerini araştırdı ve ortaya çıkan değerlendirmeyi rapor haline getirdi.

Raporda en dikkat çekici nokta, Muğlalı öğrencilerin başarısızlığının en önemli faktörleri arasında turizm, işsizlik sıkıntısının olmaması ve beyin göçü olarak tespit edildi. Başarısızlığın nedenlerini 15 madde halinde ortaya koyan Muğla İl Genel Meclisi Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu, hazırlanan raporun İlçe Milli eğitim Müdürlüklerine de gönderilmesi kararı aldı.

Milli Eğitim Müdürleri ile toplantı yapıldı

Muğla’da Üniversiteye giriş sınavlarında her geçen yıl yaşanan düşüş sonrası Muğla İl Genel Meclisi tarafından düşüşün nedenleri, meclisin ilgili komisyonları tarafından araştırma konusu oldu. İl Genel Meclisi Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu, Merkez, Milas, Bodrum ve Fethiye ilçelerinde İlçe Milli Eğitim Müdürleri, Şube Müdürleri, Lise ve dengi Okul Müdürlerinin katılımıyla toplantılar gerçekleştirdi. Bunun yanında özel dershane müdürleri ve sendika başkanları ile de değerlendirme toplantısı yapan komisyon, yerel başarısızlığın nedenlerini 15 madde halinde ortaya koydu. Komisyon Başkanı Salih Ercan, hazırlanan komisyon raporu hakkında meclis üyelerine verdiği bilgide başarısızlığın kaynağı ve çözüm önerilerini de sıraladı.

Başarısızlığın nedenleri belirlendi

Hazırlanan raporu okuyan Komisyon Başkanı Salih Ercan, yerel başarısızlığın nedenleri arasında, Muğla’nın göç alan il olması ve göç eden ailelerin ekonomik ve sosyal açıdan zayıf olması, Mesleki okulların sayısının fazla olması, Ailelerin çocukları için yatırım yapması ve okuma hevesinin kalmaması. Turizm beldelerinde iş sorununun olmaması, başarılı öğrencilerin çevre illerde bulunan okullara gitmesi, ata erkil ve ana erkil yapının yanında çocuk erkil yapının varlığı, meslekte son demlerini yaşayan öğretmenlerin tatil amaçlı Muğla’ya gelmesi, hayat pahalılığı nedeni ile öğretmenlerin iki iş yapması ve öğrenciler ile yeterince ilgilenmemeleri. Muğla’da Türkiye genelinde olan boşanma oranları nedeniyle çocuklar üzerinde olumsuz etki yaratması, Dershane desteğinin liseden başlaması, öğretmen açığı nedeniyle derslere başka branş öğretmenlerinin girmesi, dershane-okul işbirliğinin olmaması, Meslek liseleri ile Anadolu liseleri arasında başarı sırasında fark olması, meslek liselerinden mezun olan öğrencilerin iş imkanı (turizm, otelcilik) fazla olması nedeniyle YGS sınavına fazla önem verilmemesi ve Muğla’daki Üniversite ve Lise ve dengi okullarda okuyan öğrenci sayılarının eşit olması nedeniyle öğrencilerin Üniversite öğrencilerine rol model seçmeleri.

Çözüm önerileri de sunuldu

Komisyon sorunların yanında çözüm önerilerini de ortaya koyarken, 23 maddelik çözüm önerisi arasında, İl ve İlçe Milli Eğitim müdürleri ile okul müdürlerinin vekaleten uzun süreli görev yapmaları, okul müdürleri atamalarında dikkatli davranılmaması, atamalarda başarı sicillerinin dikkate alınmaması, başarının yakalanması için planlama ve strateji ekibinin kurularak Üniversite’den yararlanılması, deneme sınavlarının ciddiyetle yapılması, okullardaki müfredat programının sık sık değiştirilmemesi, disiplinin sağlanması, halk okul iş birliğinin sağlanması, okullardaki sınavların ortak yapılması, öğretmenlerin kendi öğrencilerine kurs vermelerinin önüne geçilmesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından belli periyotlar halinde tüm okullarda ÖSYM standardında YGS ve LYS ortak deneme sınavlarının yapılması ve dönem başında bütün okullarda ortak sınavlar yapılarak okulların başarısının tespit edilmesi gibi öneriler yer aldı.

Hayat üç yanlış bir doğru üzerine kurulmuş

Muğla İl Genel Meclisi Başkanı emekli öğretmen Cemal Gürpınar, komisyon tarafından hazırlanan raporun önemli tespitler içerdiğini belirterek, “Hayat üç yanlış bir doğruyu götürür üzerine kurulu. Geleceğimiz olan çocuklarımızın YGS sınavlarındaki başarısızlığı her anne babayı olduğu kadar bizleri de üzüyor. Bu başarısızlığın nedenleri ve çözüm önerileri komisyonumuz tarafından ortaya konuldu. Rapor hazırlanırken, komisyon üyelerimiz başta İl Milli Eğitim Müdürü olmak üzere ilçe müdürleri ve okul müdürlerinin görüşlerini aldı. Bu rapor Muğla’daki tüm ilçe milli eğitim müdürlerimize de gönderilecek. Önümüzdeki dönem İl Genel Meclisleri kapanacak. Fakat Büyükşehir Belediye Meclis üyelerine en azından hazırlanmış bir rapor bırakacağız. Muğla’daki başarısızlığı ortaya koyarken, çevre iller Aydın, Denizli ve Burdur illerindeki başarı da komisyonumuz tarafından araştırılacak” dedi.

Bu haber toplam 146 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.