Muğla’nın turizm geliri düştü

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, 2017 yılının ilk 6 aylık dönemini değerlendirirken, 2015’ten itibaren Türkiye’nin ve Muğla’nın turizm gelirlerinde ciddi oranlarda düşüş yaşandığını açıkladı....

Muğla’nın turizm geliri düştü

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, 2017 yılının ilk 6 aylık dönemini değerlendirirken, 2015’ten itibaren Türkiye’nin ve Muğla’nın turizm gelirlerinde ciddi oranlarda düşüş yaşandığını açıkladı. Bu yılın ilk 6 aylık döneminde Muğla’ya gelen yabancı turist sayısında bir önceki yıla göre artış gözlenmesine rağmen gelirlerde düşüş yaşandığını belirten Ayık, “ Muğla’ya gelen turist sayısında 2016 yılın aynı dönemine göre yüzde 13’lük artış olmasına rağmen 2015 yılının gelirine göre yüzde 32 oranında düşüş yaşandı. “ dedi.

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, 2017 yılının ilk 6 aylık dönemini değerlendirdi. Değerlendirmeye göre Muğla’nın turizm gelirleri 2015 rakamlarına göre yüzde 32 oranında geriledi.

TÜROFED Başkanı Ayık’ın açıklamaları şöyle: “2017 yılı Ocak-Mayıs döneminde ülkemizi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yılın aynı dönemine göre %5,55 artış göstererek 8.762.509 olmuştur. Gene aynı dönem ülkemize en çok ziyaretçi gönderen ilk beş ülke sırasıyla; Rusya Federasyonu, Gürcistan, Almanya, İran ve Bulgaristan’dır. İlk beş ayda Avrupa’dan gelen ziyaretçi sayısında geçen yıla göre %17,10’luk azalış olmuştur. Rusya Federasyonu’ndan gelen ziyaretçi sayısında ise %571,86 oranında artış mevcuttur.

Önemli turizm merkezlerimizi ele aldığımızda İstanbul’da 2016 yılının Şubat ayında başlayan düşüş devam etmektedir. 2015 yılı ile 2016 yılı Ocak-Aralık rakamları karşılaştırıldığında 2016 yılında yaklaşık %19 oranında azalma meydana gelmiş ve bu senenin ilk altı aylık rakamları incelendiğinde geçen seneye göre % 5 oranında düşüşün devam ettiği görülmektedir. Bu yılı, 2015 yılı rakamları ile karşılaştırdığımızda bu düşüş %23’ü bulmuştur. Suudi Arabistan, Irak, Kuveyt, Cezayir, Ürdün, Lübnan, Suriye, Tunus, Mısır, Fas, Libya, Bahreyn, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Yemen, Filistin, Umman ve Sudan’ın oluşturduğu Arap ülkelerinden gelen ziyaretçiler SAYISI geçen seneye göre %47 artmıştır. Ayrıca gelen yabancı ziyaretçiler içerisindeki payı %57 oranında artarak %23’e yükselmiştir. İstanbul’u ziyaret eden müşteri profilinin farklılığı toparlanmanın zaman alacağına işaret etmektedir.”

Muğla yüzde 32 geriledi

Ülke genelinde olduğu gibi önemli turizm merkezlerinin bulunduğu Muğla’nın turizm gelirlerinin düştüğünü ifade eden Ayık; “Muğla ilimizin ilk 6 ayı değerlendirildiğinde hem yerli hem de yabancı turist sayısında artış yaşandığı görülmektedir. Bu yıl, 2016 yılına göre %13 artış yaşanmasına rağmen 2015 yılının rakamlarının %32 oranında gerisindedir. Bölgenin en önemli kaynak pazarı olan İngiltere’deki düşüş devam etmektedir. Bunun yanında Rusya Federasyonu, Beyaz Rusya, Ukrayna ve İsrail’den gelen ziyaretçi sayısında yüksek artışlar yaşanmıştır ama bu artışlar 2015 yılı rakamlarının yakalanmasına yeterli olmamıştır.” Diye konuştu.

“Turizm yerinde ihraç sektörü”

Turizmin ülkenin önemli gelir kaynaklarının başında geldiğine vurgu yapan Ayık; “Bilindiği gibi turizm; sektör olarak yegane yerinde ihracat yaptığımız sektördür. Bu anlamda hizmet ihracatında dışarıdan en çok döviz kazandıran ekonomik faaliyet alanıdır. Turizm gelirindeki düşüşe rağmen ilk çeyrekte oluşan dış ticaret açığını karşılama oranı yaklaşık %27 olarak gerçekleşmiştir. Bu dış ticaret açığını karşılama oranının yılın geri kalan döneminde yükseleceğini inanıyoruz.

Turizm sektörünün karşı karşıya olduğu birçok sorun mevcuttur. Bu sorunları çeşitli mecralarda dile getirdik: Gelirlerdeki düşüş, maliyetlerin artması, belediyelerin ve Maliye Bakanlığı’nın talep ettiği vergiler, turizm sektörü için açıklanan desteklerin yetersiz ve işlevsiz olması, kredi desteği, tanıtım alanında daha etkin olunması, imaj, güvenlik algısı, günübirlik evler ve anlık kimlik bildirim uygulamasındaki belirsizlikler, kalifiye personel sıkıntısı vs.

Bunların yanı sıra, Türkiye geneli açısından baktığımızda İstanbul, Ege ve Akdeniz kıyı bölgelerindeki yatak arzındaki artış ve arz-talep dengesindeki bozulma en büyük sorunların başındadır. Ayrıca online pazarlamanın payı artarak tüm dünyada büyümektedir. Bu nedenle, Türk vatandaşlarının Booking.com aracılığıyla Türkiye’de bulunan otellere ulaşamaması iç pazarı olumsuz olarak etkilemekte, bundan en büyük zararı da küçük ve orta boy işletmeler ile münferit pazarlama yapan tesisler görmektedir.” Dedi.

“Direk uçuşlar talebi artırır”

Ege Bölgesine olan direk uçuşların Avrupa’da talebi artıracağına değinin Ayık, şunları ekledi: “Ege bölgesini ele aldığımızda yurtdışından direkt uçuşların bulunması; İzmir, Bodrum ve Dalaman bölgelerine yabancı ziyaretçilerin taleplerini arttıracaktır.

Yılın başındaki beklentimiz gibi 2017 yılı, 2016 yılına göre ülkemizin tüm bölgeleri için rakamsal anlamda daha iyi bir yıl olacaktır. Bu yıl, en hızlı toparlanmayı kıyı bölgelerinde yaşıyoruz. Özellikle Rusya Federasyonu’ndan gelen yoğun talep bu artışta en büyük faktördür. Avrupa pazarında son dakika satışları da ayrıca belirleyici olacaktır. Bu kapsamda, kapasite kullanımının azami düzeye ulaşması amacıyla sektörümüz kaliteden ödün vermeden fedakarlık yaparak gerektiğinde fiyat taviziyle bu rakamların oluşmasına en büyük katkıyı sağlamıştır.

Türkiye’nin en büyük avantajı; rekabet ettiğimiz ülkelere kıyasla iyi bir fiyat/hizmet performansının varlığı, bütün olumsuz şartlara rağmen hizmet kalitesinden ödün vermememiz, yarışılmaz misafirperverliğimiz ve büyük tur operatörleriyle uzun yıllara dayalı olan ilişkilerimizdir. Bu sahip olduğumuz avantajlar ülke turizmimizin toparlanma sürecinde önemli rol oynayacaktır.”

Bu haber toplam 107 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.