Muğla “Marka” oluyor

Türkiye’nin en uzun kıyı şeridine sahip, madencilik ve tarımı ile ülke ekonomisine önemli katkı sağlayan Muğla, 30 Ekim 1913 yılında kazandığı il statüsünün 100. Yılı kutlamaları için hazırlıklara başladı.Muğla,...

Muğla “Marka” oluyor

Türkiye’nin en uzun kıyı şeridine sahip, madencilik ve tarımı ile ülke ekonomisine önemli katkı sağlayan Muğla, 30 Ekim 1913 yılında kazandığı il statüsünün 100. Yılı kutlamaları için hazırlıklara başladı.

Muğla, il oluşunun 100. yılı olan 2013 yılına kapsamlı bir “markalaşma projesi” ile girmek istiyor. Muğla Valiliği tarafından başlatılan markalaşma süreci kapsamında, Muğla’nın doğal ve kültürel dokusunu koruyan, yaşam seviyesi yüksek, yerli ve yabancı ziyaretçilerinin hayatlarında olumlu izler bırakan, eğitim, kültür, üretim ve ihracat merkezi konumu ile sürdürülebilir lider destinasyon hedefleniyor. Muğla Valisi Sayın Fatih Şahin başkanlığında kurulan proje heyeti ile markalaşma sürecinde gerçekleştirilecek projelerin yönetiminin tek çatı altında toplanması kararı alındı. Mayıs-Eylül 2012 döneminde profesyonel şirketler ile görüşmeler yapılırken, yapılan seçme ve değerlendirmeler sonucunda turizm alanında dünya çapında tecrübesi olan ARS Nova Media şirketi ile projenin yürütülmesi kararı alındı. Şirketin danışmanlığında yapılan çalışma doğrultusunda, ilk aşamada Muğla Bölgesi’nin dokusuna uygun kurumsal kimlik tasarımının yapılmasına, bölgeye özel internet portalı hazırlanması, Muğla Bölgesi’nin tüm güzelliklerini anlatan bir tanıtım filmi çekilmesine, Muğla’nın 100. yılını anlatan bir kitap hazırlanmasına ve tüm iletişimin interaktif, yeni nesil iletişim araçları ile yönetilmesine karar verildi.

Muğla Valiliği’nde yapılan toplantıda Vali Fatih Şahin, Muğla’nın markalaşma sürecinde hangi aşamalardan geçtiğini anlattı. Markalaşma süreci ile bilgiler veren Vali Şahin, Muğla’nın bir “Dünya destinasyonu” olmasını hedeflediklerini belirtti. Vali Şahin, “Muğla’yı tüm ilçeleri ile birlikte bir bütün olarak ele alacağız. Bölgenin sadece kültürel ve doğal zenginlikleri üzerine oturtulmuş turizm anlayışı ile değil, aynı zamanda dünya ile etkileşimi de beraber değerlendireceğiz. Markalaşma süreci bir masa başı çalışması olmayacak. Muğla halkı ve fikir önderleri ile beraber gerçekleştirilecek. Muğla Bölgesi’nin hem içerden, hem de dışardan nasıl algılandığını anlamak, Türkiye’de ve dünyada hangi özellikleri ile farklılaştığını tespit etmek amacıyla bir dizi araştırma projesi başlatacağız” dedi.

Bu haber toplam 136 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.