Muğla, Burdur’u örnek alacak

Muğla’daki eğitim seviyesinin yükseltilmesine yönelik olarak İl Genel Meclisi Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu’nun Burdur’da yaptığı araştırmalar sonucunda Muğla’da Burdur Modelinin uygulanması istendi.Muğla’nın...

Muğla, Burdur’u örnek alacak

Muğla’daki eğitim seviyesinin yükseltilmesine yönelik olarak İl Genel Meclisi Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu’nun Burdur’da yaptığı araştırmalar sonucunda Muğla’da Burdur Modelinin uygulanması istendi.

Muğla’nın YGS sınavlarında aldığı başarısız sonuçların ardından İl Genel Meclisi başarısızlığın sonuçlarını araştırıştı. Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu tarafından yapılan araştırma sonrası, komisyon üyeleri Burdur iline giderek eğitimdeki başarıyı araştırdı. Komisyon hazırladığı raporun sonunda Burdur’da uygulanan projelerin Muğla’da da uygulanması yönünde tavsiye kararı aldı.

İl Genel Meclisi Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu tarafından hazırlanan raporda, 2013 yılında YGS sınavlarında başarılı olan Burdur’da yaptıkları inceleme sonunda, okul, öğretmen, öğrenci, veli, özel eğitim kurumları, il özel idaresi ve valiliğin başarıda etkili olduğunu açıkladılar. Komisyon Başkanı Salih Ercan Burdur’da elde ettikleri tespitleri sıralarken, “Stratejik takım çalışması, satranç ile büyüyen çocuklar, okuyan okullar, Burdur okuyor, öğrenmenin yaşı yok, kardeş okul, kardeş kurum ve üreten okullar gibi çok sayıda proje hayata geçirilmiş. Bu projelerin hayata geçirilmesinde Burdur valiliğinin etkinliği göze çarpıyor. Burdur İl Özel İdaresi eğitim kurumlarının dışında değil, aksine içinde tutularak başarıya ortak edilmiş. Sosyo-ekonomik anlamda Muğla’ya göre çok daha geri durumda olan Burdur’un gençlerinin okumaktan başka çarelerinin olmayışı öğrenci velilerinin ve öğretmenlerinin beyinlerine kazınmış. Öğrenci velileri sanki okullarda çalışan personel gibi okullarda ve kütüphanelerde nöbet tutuyor ve okul ihtiyaçlarının giderilmesinde önemli rol oynuyor. Okul ve sınıf toplantılarına sadece veliler değil, hemen hemen tüm aile katılıyor. Mesai başlangıcında ilk 20 dakika okuma projesi, bakanlığın yasaklamasına rağmen çok sık aralıklarla deneme sınavları yapılıyor. Deneme sınavlarının sponsorluğunu dershaneler karşılıyor. Okul-dershane işbirliğinde gerektiğinde dershanelerden okullara rehber öğretmen getiriliyor. Başarılı öğrenciler ödüllendiriliyor. Belli sayıda öğrenci bir öğretmene zimmetlenerek koçluk sistemi ile eğitim öğretim yılı boyunca bu öğrencilerin sorumluluğu bu öğretmene veriliyor. Bütün bunların dışında Burdur Milli Eğitim Müdürlüğü’nde çalışan öğretmenlerin tamamına yakını Burdurlu olması ve bu öğretmenlerin ‘öğrencilerimizi seviyoruz, öğrencilerimiz umudumuz’ sloganını benimsemesi başarıda etkin rol oynuyor. İlimizde de bu tip projelerin üretilerek hayata geçirilmesi gerekir” dedi.

Bu haber toplam 83 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.