Küresel kriz turistleri rahatsız ediyor
İngiltere'nin başkenti Londra'da düzenlenen World Travel Market 33. kez kapılarını turizm profesyonelleri için açtı. Türkiye'nin her yıl artan sayıda katılımcı ile yer aldığı fuarda Muğla, İstanbul, Antalya, Nevşehir (Kapadokya)...
İngiltere'nin başkenti Londra'da düzenlenen World Travel Market 33. kez kapılarını turizm profesyonelleri için açtı. Türkiye'nin her yıl artan sayıda katılımcı ile yer aldığı fuarda Muğla, İstanbul, Antalya, Nevşehir (Kapadokya) ve İzmir olmak üzere 5 ilin turistik yerleri tanıtıldı.
Muğla Bölgesi içinde de MARTAB ve GETOB başta olmak üzere Bodrum, Fethiye ve Datça'nın tanıtımı yapılıyor. İl Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Özgür Özaslan'ın başkanlık ettiği WTM Türkiye heyetinde Antalya Valisi Dr. Ahmet Altıparmak, Muğla Valisi Fatih Şahin, Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taçbaşı ve Marmaris Kaymakamı Ali Galip Saral yer aldı.
Bu yıl 2 milyar Pound'luk iş anlaşmasının yapılması beklenen fuarda, turistlerin beklentilerine yönelik yapılan anketler dikkat çekti. Yapılan bir araştırmaya göre İngiliz turistler tatilde internet kullanmak istiyor ve turistlerin yüzde 60'ı da tatillini web sitelerinden seçiyor. WTM Londra Fuarı hakkında bilgi veren MARTAB Genel Koordinatörü Sedat Kirt, " Fuarda turistlerin alışkanlıklarına yönelik olarak yapılan araştırmalarda en dikkat çekici olanı internet kullanımıydı. İngiliz turistlerin yüzde 60'ı tatilleriyle ilgili kararları web siteleri üzerinden veriyor. Özellikle tatil sırasında internet kullanımına çok önem veriyorlar. Bunun nedeni de yüzde 86'sı kişisel maillerine ulaşmak istiyor, yüzde 39'u kendi memleketlerinde olan biteni bilmek istiyor, yüzde 26'sı eş-dostla bağlantı kurmak istiyor, yüzde 21 fotoğraf ve videolarını paylaşmak istiyor, yüzde 15'i ise işini takip etmek istiyor. Bu araştırmada İngiliz turistlerin yüzde 56'sının interneti 30 dakikadan daha az kullandığını yüzde 28'inin ise 30 dakika ile 1 saat arasında kullandığını ortaya koyuyor. Yine araştırmalara göre İngilizlerin yüzde 48'i yılda 1 kez, yüzde 34'ü 2 kez, yüzde 13'ü 3 kez ve yüzde 5'i ise 4 veya daha fazla tatile çıkıyor" dedi.
Küresel kriz turist memnuniyetini etkiliyor
Kirt, sektörün konuştuğu ana sorunlardan biri olan kriz nedeniyle İngiliz tur operatörleri ve otelcilerin düşük kaliteli ürün kullanması ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyetinin de azalmasından endişe duyulduğunu söyledi. Fuarın gündemini oluşturan diğer bir konunun İngiltere ve Avrupa hükümetlerinin sektör üzerinde uyguladığı vergi yükü olduğunu belirten Kirt :" İngiltere en yüksek hava yolu vergisini uygulayan ülke. Sektör temsilcileri arasında yapılan araştırmada yüzde 60'ı bunun olumsuz etki yarattığını düşünüyor. Hükümet sektörü kolay vergi alınan kapılardan biri olarak görüyor. Bu tatilcilerinde karar vermesinde etkili oluyor" diye konuştu.
İngilizler gözünü Libya’ya dikti
Önümüzdeki yıllarda turizmde Türkiye'nin bir başka destinasyonuyla daha rekabete girebileceğini ifade eden Kirt, "İngilizler Libya'nın turizmde yükselmeye başlayacağını ön görüyor. İngiliz sektör temsilcilerinin yüzde 33'ü Libya'nın iyi bir turizm potansiyeline sahip olduğunu düşünüyor. Orta Doğu'daki karışıklığın sona ermesiyle Türkiye'ye rakip olarak yeni bir turizm bölgesi ortaya çıkacak. Srilanka, Endonezya, Malezya, Arjantin ve Meksika'da öne çıkan diğer pazarlar" dedi.
Bu haber toplam 99 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.