Ensemizdeki Ateş İspanya’da

Muğla Mesleki ve Teknik Lisesi’nde görev yapan 18 öğretmenin hazırladığı Ensemizdeki Ateş adlı proje Erasmus çerçevesinde kabul gördü. Proje çalışmaları çerçevesinde projeyi hazırlanan öğretmenler 18 Nisan 2016 tarihinde...

Ensemizdeki Ateş İspanya’da

Muğla Mesleki ve Teknik Lisesi’nde görev yapan 18 öğretmenin hazırladığı Ensemizdeki Ateş adlı proje Erasmus çerçevesinde kabul gördü. Proje çalışmaları çerçevesinde projeyi hazırlanan öğretmenler 18 Nisan 2016 tarihinde İspanya’nın Malaga kentine gidecekler. 12 gün sürecek proje gezi ve çalışmalarında Oryantasyon etkinliklerinde Mesleki Lise, Yatılı öğrenci yurdu, RAM düzeyinde kurum ve Emniyet birimlerine teknik ziyaretler gerçekleştirilecek ve buralarda bir dizi incelemelerde bulunulacak.

Teknik gezi sırasında öğrenci ve öğretmenlere anket çalışması yapılarak, gözlem ve incelemeler kayıt altına alınacak. Bu süre içinde ayrıca yapılacak olan toplantılarda beyin fırtınası yapılarak karşılıklı değerlendirmeler gerçekleştirilecek, seminerler sunum ve dramalar eşliğinde yapılacak.

Ensemizdeki Ateş projesinin temel amacının , kurumların barış ve huzur ortamlarına katkıda bulunmak, katılımcıların yurt dışındaki okullarda şiddet olaylarına müdahale ve yaptırımları yerinde görmek, sıkıntılı çocukları kabullenip birlikte yaşayabilme yönünde yeni davranışlar, güncel teknik ve yönetimler geliştirmekle birlikte; elde edilen bu kazanımların projenin yaygınlaştırılması ve paylaşılması olduğu bildirildi.

Projenin öngörülen sonuç ve etkileri ise şu şekilde sıralanıyor:

-Kurumların uluslar arası tanınırlığına katkı sunmak.

-Uluslar arası iletişim ve diyalog kanallarını geliştirmek.

-Avrupa Kalite Standartlarını örnek alarak, iyi modelleri okullara entegre etmek.

-Okullarda şiddeti önlemede, disiplin olaylarının değerlendirilmesinde uluslar arası uygulamalar esas alınarak yeni bakış açıları kazanmak.

-Korunmaya muhtaç öğrencilerin tespitinde ve bunların korunması yönünde güncel metodlar geliştirmek.

-Şiddete meyilli olanların erken tespitinde gelişmiş stratejiler belirlemek.

-Liderlik, etkili iletişim ve eğitmenlik özelliklerine olumlu katkılar sağlamak.

-Emniyet güçleri ile okul birlikteliğine olumlu katkılar sağlamak.

-Okullarda şiddetle mücadelede moral ve motivasyonu artırmak.

-Katılımcıların psikolojik, pedagojik gelişmelerine ortam sağlanarak yetkinliklerinin artmasına olumlu etki sağlamak.

Yaklaşık 700 öğrencinin öğrenim gördüğü ve 100 öğretmenin görev yaptığı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenlerinin projesinin 1 yılda hazırlandığı öğrenildi.

Bu haber toplam 51 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.