Demir, Milas’ın sorunlarını meclise taşıdı

CHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir TBMM’de basın açıklaması yaparak Milas’ın sorunlarını gündeme taşıdı.CHP’li Demir; “Milas İlçemizin sıkıntıları saymakla bitmiyor. Milas İlçe halkı ulaşımdan, madenciliğe,...

Demir, Milas’ın sorunlarını meclise taşıdı

CHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir TBMM’de basın açıklaması yaparak Milas’ın sorunlarını gündeme taşıdı.

CHP’li Demir; “Milas İlçemizin sıkıntıları saymakla bitmiyor. Milas İlçe halkı ulaşımdan, madenciliğe, sağlık sorunlarından, eskiyen kurum binalarına, işsizlikten, eğitime kadar bir çok konuda mağdur ediliyor. “ dedi.

Demir; “Çine - Karpuzlu - Labranda - Milas yolları güzergahında maden taşıyan kamyonlar, hem yollara zarar veriyor, hem de diğer sürücülerin can ve mal güvenliğini tehlikeye atıyorlar. Özellikle maden kamyonları tarafından kullanılan güzergahların yeniden belirlenmesi veya kullandıkları yollarda güvenlik önlemlerinin artırılması konusunda çalışma yapılmalıdır.

Ayrıca Söke’den Milas ve Milas’tan Bodrum istikametine doğru bulunan tüm kavşaklarda aşırı trafik yoğunluğu oluşmakta. Can ve mal güvenliği açısından kavşaklarda yeniden değerlendirme çalışması yapılmalı, ışıksız Baharlı, Kemikler, Dörttepe ve Boğaziçi Mahalleleri gibi kavşaklar ışıklandırılmalı, hatta daha önce de gündeme gelen ikinci çevre yolu biran önce hayata geçirilmelidir. Milas Bodrum Karayolu üzerinde bulunan ve yaz aylarında düzenleme çalışması başlatılan Baharlı Kavşağı’ndaki kamulaştırma çalışmaları hızlandırılmalıdır.

İlçemizde birçok turizm yerleşkesi olup ilçemiz için önemli ekonomik kaynakları oluşturmaktadır, ilçemize bağlı Ören Mahallesi yaz aylarında birçok yerli ve yabancı turist ağırlamakta olup bölgenin turizm cennetlerinden biridir. Yerleşkenin nüfusu yaz aylarında çok fazla artmakta olup Ören yolunu kullanan Kemerköy ve Yeniköy termik santrallerine her gün yüzlerce işçi gelip gitmektedir. Fakat Milas merkeze 45 kilometre mesafede bulunan ve bu denli işlek bir mahallenin halen düzgün bir kara yolu bulunmamakta, 45 kilometre mesafedeki ulaşım iki şerit ile sağlanmakta ve yol üzerinde birçok keskin viraj bulunmaktadır. Özellikle her yıl yaz aylarında onlarca trafik kazası yaşanmakta ve maalesef birçok can kaybı yaşanmaktadır. Bu kadar önemli bir yerleşkenin nüfusunun her geçen gün arttığı göz önüne alınacak olursa gelecek yıllarda trafik kazalarının da artacağı apaçık ortadadır. 45 kilometrelik Ören Mahallesinin yolunun yerleşkenin ihtiyacını karşılayacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.” Diye konuştu.

Demir ulaşım konusunda, Aydın - Çine - Güllük Demiryolu Milas OSB bağlantılı olarak yapılması ve OSB'ye doğalgaz bağlanması gerektiğini ayrıca; yapılan başvurular ve gelen talepler göz önünde bulundurularak Milas OSB'ye ek arazi tahsisi yapılması gerektiğini sözlerine ekledi.

Maden ocakları, doğa ve tarih

Milas ve çevresindeki maden çıkarma çalışmalarına değinen ve bu çalışmalar sırasında doğaya ve tarihe zarar verildiğine dikkat çeken Demir; “Milas’ın en önemli tarihi mekanlarından olan Labranda’ya yakın alanlarda yer alan maden ocaklarında sık sık patlatma yapılıyor. Bu patlama işlemleri hem tarihi alanlara hem de Milas’ın içme suyu olan Labranda Suyu’nun kaynaklarına zarar vermekte.

Milas – Yatağan Karayolu üzerinde de taş ocakları bulunmakta ve bu ocaklarda da sık sık patlatmalar yapılmakta. Bu bölgede ise Milas Belediyesi’nin su kuyuları bulunuyor. Patlatmaların böyle devam etmesi durumunda Milaslılar su kaynaklarını maalesef kaybedecek.

Maden ve taş ocak sahalarındaki patlatma çalışmaları sadece yer altı sularına, tarihe zarar vermemekte ve Milas’ın meşhur zeytinyağına da dolaylı yoldan zarara uğramaktadır. Maden, taş ve mermer ocaklarından çıkan açıklar, tozlar, zeytin ağaçlarını etkilemektedir. Ocakların hizmete girmesiyle birlikte zeytin üretimi ve veriminde büyük düşüş yaşanmıştır. Bu ocakların denetlenmesi patlamaların kontrollü yapılması yer altı sularının etkilenmeyecek şekilde üretim yapılması geleceğimiz için önemlidir.

Milas’ta birçok uygarlığın izlerine rastlamak mümkün. Yapılan her inşaat veya yol yapım çalışmaları sırasında 1 metre derinlikte çeşitli dönemlere ait tarihi kalıntılar bulunuyor. Bir çok alanı sit alanı olması beraberinde sorunları da gündeme getiriyor. Evlerin bakım, onarım, restorasyon çalışmaları, vatandaşların günlük yaşamlarını kolaylaştırması amacıyla yapılması düşünülen sokak genişletme çalışmaları sit sorunu nedeniyle uzun süren prosedürler nedeniyle yapılamamakta. Milaslılar hem tarihin korunması hem de günlük hayatın kolaylaştırılması yönünde yetkililerin çalışma yapmasını istemektedir.” Şeklinde konuştu.

Konuşmasında Milas’ın doğal gaz ihtiyacına da değinen Demir şöyle konuştu: “Milas şehir merkezi etrafı dağlarla çevrili, çukur bir coğrafi yapıya sahiptir. Her geçen yıl artan nüfus beraberinde hava kirliliğini de getirmiş durumda. Özellikle kış aylarında hava kirliliğinden dolayı insanlar nefes almakta zorlanıyor. Bu durum KOAH gibi nefes darlığı hastalıklarını da tetiklemekte. Hava kirliliğinin ne kadar ciddi boyutlarda olduğu ise yapılan ölçümlerle ortaya çıkmış durumda. Hava kirliliğine karşı yerel yönetimler her ne kadar ellerinden geleni yapmaya çalışsa da, çözüm noktası doğalgazdır. Kömür gibi yakıtları tüketerek ısınmaya çalışan Milas’ın hava kirliliğinden kurtulması için yetkililerden biran önce doğalgaz yatırımının yapılması beklemektedir. Yatağan’a kadar gelen Doğalgaz'ın biran önce Milas’a da getirilmesi sağlanmalıdır. “

Kadastro sorunları

Konuşmasında Milas’ın en büyük sorunlarından birisinin de kadastro sorunları olduğunun altını çizen Demir şunları söyledi: “Milas ve mahallerindeki bazı araziler kömür çıkarılması, santral yapımı, yol yapımı gibi konular nedeniyle el değiştirmiş durumdadır. Miras yoluyla intikal işlemleri bir yılı aşkın sürelerde tescil işlemleri beklemektedir. Vatandaşlar muhtarlıklarımıza bu konudaki taleplerini ilettiler. Yaptığımız soruşturmada personel yetersizliği ve iş yoğunluğundan kaynaklandığı bilgisi bizlere ulaştı. İlgili kişilerin personel takviyesi yanı sıra 22 A diye tabir edilen mahallerdeki birçok vatandaşın komşularıyla kavgalı olmasına sebep olan sınır kavgası sonucu 22 A gelirse düzelir bilgisi mahallelerin yalnızca 36 adet mahalle kaldı bilgisini aldık. 36 mahallemizde en kısa süre içerisinde sonuca ulaşılması beklenilmektedir.”

Bu haber toplam 93 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.