Muğla Haber Gazetesi

Artık belirginleşti, nokta konuldu

Artık belirginleşti, nokta konuldu
Cenap Özsoy
Cenap Özsoy( [email protected] )
29 Mart 2016 - 9:25

Şimdiye değin her platformda, aile toplantılarında, misafir ağırlamalarında laf dönüp dolaşıp dini konulara gelir. Herkes yarım yamalak bilgilerle bilgiçliğini taslar. Hatta biraz karıştırırsanız dinin ritüellerine bir kez olsun müracaat etmeden hayallerini süsleyen İslamiyet’i seslendirmeye başlar. Anlarsınız ki sanki ulema sınıfındandır. Çenebazsa üstelik dinletir de. Tabii burada laflamak için radikal Kuran bilgisine sahip olmak, maddi ve manevi ilimlerle donatılmış olmak gerekirken, ulu orta fikir serdetmeye başlaması ile de atmosfer bozulur, insicam kesilir herkesin yarım buçuk bilgileri bütünü teşkil etmez. Zira bilimselliği içermeyen tabii kökten ilahiyat nosyonu almadığımız için de içimizde toplumu bilgi açısından mütmain (tatmi) edemediğimiz içinde ukde kalır.

Bu zihni kaosu aydınlatan bir makale  Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk hocanın kaleminden, “HANGİ SÜNNİLİK” başlığı ile kaleme alındı gazetesindeki köşesinden. Artık tartışmaya abesle iştigale yer yok. 7 Mart 2016 tarihli Aydınlık’ta neşredilen makaleyi kesip saklasınlar. Hoca makalesinden dibacesinde şu ifadelerde bulunmuştur.

“Geleneksel egemen Sünnilik, İmam-ı Azamı mezhep tabelasının üstüne yazıyor ama içerdeki icraatı onun iman ve anlayışının tamamen zıttır, aykırıdır. Aykırıdır ne demek? İmam-ı Azam akılcı (rasyonalist) anti Arap zihniyetinden dolayı yirmi küsur yıl eziyet çekmiş, işkencelerden geçirildikten sonra zehirlenip katledilmiştir.

Egemen tahakküm teolojisinin dayatıp resmileştirmesine rağmen Sünnilik deyince akla iki Sünnilik gelmektedir, gelmelidir.

1-Muvaiye Sünniliği

2-Adı ve önderi istismar edildiği halde asla egemen olamayan, dışlanıp, horlanan İmam-ı Azam Sünniliği.

Farklar:

A-Muaviye Sünniliği: Bugün İslam dünyasında bir tür din gibi algılanan ve kitlelere egemen olan Muaviye Sünniliği zalim bir saltanat dinciliğidir. Belirgin unsurları şunlardır:

1-Arapçıdır.

2-Akılcılık aleyhtarıdır.

3-Rivayetçi, uydurmacıdır.

4-Raiyyeci (bir hükümdar idaresinde olan halk) zalim ve zorbadır.

5-Talancıdır. Paylaşmayı asla sevmez.

6-Ehli Beyit düşmanıdır.

7-Afarozcu, Allah ile aldatmacıdır.

8-Dini camiye ve namaza hapseder.

9-İnsan haklarına saygıyı dinin gereği saymaz.

B-İmam-ı Azam Sünniliği:

1-Hümanisttir (insancıl)

2-Akılcıdır

3-Paylaşımcıdır

4-Kuramcıdır (Rivayetçi değil)

5-Özgürlükçüdür (zülme karşıdır)

6-Ehli Beyit dostudur.

7-Dini birkaç rekat namaza hapsetmez, okumayı temel ibadet sayar.

8-İnsan haklarına saygıyı dinin temel ibadeti sayar.

9-Allah ile aldatmaya asla yanaşmaz.

Analiz: dini münakaşaların yapıldığı meclislerde fikir serdetmek için belirli doneleri kazandırması için bu temel fikre sahip olunmalıdır. Meselenin felsefik ağırlığını halka anlatmak zordur. Bu bakımdan hocanın komprime halindeki analizi düşünenlere epeyce done veriyor.  Kısa, öz, berrak sonuç alabilmek için mutlaka hocanın bu makalesini okuyup düşünce ufkunu genişletmeliyiz. Dinimizi fikir salaklarının inisiyatifinden kurtarmalıyız. Bilimselliğe ağırlık vermeliyiz.

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

KÖŞE YAZARLARI
Hava durumu
İMSAK-
GÜNEŞ-
ÖĞLE-
İKİNDİ-
AKŞAM-
YATSI-

Mugla Haber Gazetesi - Atilla Taha