Acil Çağrılarda düşüş

Muğla’da acil çağrı numaralarının 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesine toplanmasının ardından yüzde 93 oranındaki asılsız ve gereksiz çağrı oranı yüzde 60’lara düştü.Muğla’daki tüm acil çağrı numaralarının 4...

Acil Çağrılarda düşüş

Muğla’da acil çağrı numaralarının 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesine toplanmasının ardından yüzde 93 oranındaki asılsız ve gereksiz çağrı oranı yüzde 60’lara düştü.

Muğla’daki tüm acil çağrı numaralarının 4 ay gibi bir sürede 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde toplanmasının ardından gereksiz aramalarda da büyük düşüş yaşandığı ortaya çıktı. 10 Kasım 2015 ve 11 Şubat 2016 tarihleri arasında Orman, AFAD, Sahil Güvenlik, Polis, Sağlık, Jandarma, İtfaiye ve Milli Parklara ait acil çağrı numaraları 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesine dahil edildi ve tüm acil çağrılara 112 üzerinden cevap verilmeye başlandı.

İl Emniyet Müdürlüğünün İçişleri Bakanlığı’nın yaptığı bir çalışma tamamlanıncaya kadar 155 çağrı hattı AÇM’ye yönlendirilmezken, 112 üzerinden gelecek ihbarları almak ve diğer kurumlarla koordinasyonu sağlamak üzere Emniyet personeli AÇM bünyesinde 24 saat hizmet veriyor.

21 kişi hakkında adli işlem başlatıldı

Muğla Valisi Amir Çiçek, Muğla il genelinde acil çağrı birimlerine yapılan gereksiz aramaların yüzde 93 gibi bir orandan yüzde 60 civarına inmiş olmasının sevindirici olduğunu açıkladı. Vali Çiçek, “Gereksiz çağrıların azalması demek, vatandaşımızın ihtiyaç duyduğu yardımı daha hızlı ve kaliteli alması demektir. Ancak tüm uyarılara rağmen Acil Çağrı Merkezini gereksiz ve kötü amaçlı arayan 21 vatandaşımız hakkında adli makamlara gerek adli gerekse de idari işlemlerin tesisi için müracaatta bulunuldu” dedi.

Acil Çağrı Merkezine 1 Ocak-31 Mart 2016 tarihleri arasında 251 bin 383 adet çağrı geldi. Bu çağrıların 47 bin 599’u Sağlık, 9 bin 767’si Jandarma, 3 bin 855’i itfaiye, 3 bin 092’si orman ve milli park, Bin 142’si Sahil Güvenlik, 688’i Emniyet,76’sı AFAD kurumlarına yönlendirildi. 194 danışma amaçlı arama ile birlikte toplam 66 bin 413 çağrıya yanıt verildi. Mart ayı sonu itibarı ile ortalama 3 bin 500 acil yardım araması yapılmaktadır.

Acil Yardım taleplerinin 08.00 -01.00 saatleri arasında yoğun olduğu, saat aralığı olarak 10.00-11.00 ile 14.00-21.00 arasında diğer saatlere göre bir yoğunluk olduğu gözlemlendi. 2016 yılının ilk üç aylık döneminde, tüm birimlerin acil yardım talebinin vakaya dönüşmesine ilişkin ortalama görüşme süresinin Sağlık 51 Saniye, İtfaiye ve Orman birimlerinin 52 saniye, güvenlik birimlerinin 1 dakika 10 saniye, AFAD biriminin 1 dakika 27 saniye olduğu görüldü.

Vali Çiçek, yaklaşan yaz dönemi ve turizm hareketliliği dikkate alınarak gerekli çalışma ve tedbirlerin alındığını ve vatandaşların gereksiz aramalardan kaçınmalarını istedi. Çiçek, “Özellikle cep telefonlarında tuş kilidi kullanmaları, sabit telefonlarında hat kontrollerini yapmaları, her hangi bir vaka için 112 AÇM’yi aradıklarında ilgili tüm birimlerin vakadan haberdar olduğunu bilerek her kurumu tek tek aramalarına gerek olmadığı hususlarında hassasiyet göstermeleri verilen hizmetin kalitesi ve vatandaşımızın acil yardıma ulaşmasını sağlaması açılarından önemlidir” dedi.

Bu haber toplam 59 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.