500 metrelik ölüm şeridi

Milas-Bodrum karayolunun 500 metrelik mesafesindeki iki olumsuzluk, sürücüleri çileden çıkarıyor. Yoldaki heyelan tehlikesi ve görüş açısını engelleyen anıt ağaç, her yıl onlarca kazaya neden oluyor.Milas-Bodrum karayolunun...

500 metrelik ölüm şeridi

Milas-Bodrum karayolunun 500 metrelik mesafesindeki iki olumsuzluk, sürücüleri çileden çıkarıyor. Yoldaki heyelan tehlikesi ve görüş açısını engelleyen anıt ağaç, her yıl onlarca kazaya neden oluyor.

Milas-Bodrum karayolunun 7. kilometresindeki heyelan tehlikesi sürücülere zor anlar yaşatıyor. Karayolunun Ağaçlıhöyük kavşağında bulunan ve yaklaşık 700 yıllık olduğu tahmin edilen anıt çınar ağacı da, onlarca trafik kazasına davetiye çıkarıyor.

Yaz aylarında 5 bine yakın aracın kullandığı Milas-Bodrum karayolunda bulunan iki noktada bugüne kadar çok sayıda ölümlü, yaralamalı ya da maddi hasarlı trafik kazası meydana geldi.

Karayolunun hemen kenarında bulunan dağlık alanda yaşanan ve herhangi bir uyarı levhasının yer almadığı noktada, yola aniden düşen kayalar kazalara sebebiyet veriyor. Gece ve gündüz arasındaki sıcaklık farkı nedeniyle kimyasal tepkime sonucu yola düşen kayaları fark edemeyen çok sayıda sürücü maddi hasarlı kazaya karıştı.

Sürücüler bu noktada, Karayolları ekiplerinin yolda uyarı levhaları koymalarını ve kaya düşmesinin engellenmesi için yaklaşık 300 metrelik bir alanda file sistemiyle düzenleme yapılması gerektiğini kaydediyor.

Anıt çınar, katil olmak üzere

Karayolu üzerinde çok sayıda turistin de ziyaret ettiği Uyku Vadisi ile Gökçeler, Ağaçlıhöyük, Balcılar, Kısırlar, Çamlıyurt, Demirciler gibi kalabalık köylere ulaşımı sağlayan kavşakta, refüjde bulunan 700 yıllık çınar ağacı da görüş açısını kısıtlaması nedeniyle ölüme davetiye çıkarıyor.

Kavşaktan grup köylerine ya da Milas yönüne dönüş yapmak isteyen sürücüler, anıt ağacın oluşturduğu kör nokta nedeniyle Bodrum yönünden gelen araçları çıkış yapmaları gereken süre içinde fark edemiyor. Karayolunun tamamlanmasının ardından, ortaya çıkan refüjde bugüne kadar meydana gelen kaza sayısının iki yüz’ü bulduğu biliniyor. Bu kazalarda on’a yakın vatandaş hayatını kaybetti. Çınar ağacının ‘anıt’ olarak tescili olması nedeniyle, nasıl bir yöntem izleneceği açıkça belirlenemese de, vatandaşlar bu yola trafik ikaz lambalarının yerleştirilmesini istiyor.

Bu haber toplam 112 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.