“182” kullanım oranı düşük

Dönüşüm Projesi' kapsamında yer alan Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nin Yatağan'da kullanım oranının düşük seviyelerde kalmasını göz önünde bulunduran Yatağan Devlet Hastanesi'nin yeni yönetimi sistemi broşürler ve bildirilerle...

“182” kullanım oranı düşük

Dönüşüm Projesi' kapsamında yer alan Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nin Yatağan'da kullanım oranının düşük seviyelerde kalmasını göz önünde bulunduran Yatağan Devlet Hastanesi'nin yeni yönetimi sistemi broşürler ve bildirilerle halka duyurma kararı aldı.

Sağlık Bakanlığı'nın daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacıyla hayata geçirdiği '' Sağlıkta Dönüşüm Projesi'' kapsamında yer alan, Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)'nin Yatağan Devlet Hastanesi'nde de uygulanması ancak halkın bu sistemi kullanım oranının düşük seviyede kalması hastane yönetimini harekete geçirdi.

Yatağan Devlet Hastanesi'nin yeni yönetimi sistemin kullanımını yaygınlaştırmak için kolları sıvarken Başhekim Dr. Gürsel Topal konu hakkında detaylı bilgi vererek broşürlerin hazırlandığını belirtti.

Vatandaşların bu sistemden faydalanma alışkanlığını edinmesinin, hastanelerde meydana gelen yoğunluğu en alt seviyeye indireceğini belirten Dr. Gürsel Topal; “Vatandaşlarımız Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS çağrı merkezini telefon ile arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

Bu sistemin amacı vatandaş ve hasta memnuniyetinin artırılması, hastalarımızın günün erken saatlerinden itibaren hastaneye gelerek kayıt birimlerinin önünde saatlerce beklemelerine engel olunması, hastanelerdeki kuyrukların azaltılması, sağlık hizmeti sunumunun kalitesinin arttırılması, halkımızın daha rahat ve konforlu bir sağlık hizmeti almasının sağlanmasıdır” dedi.

Randevu nasıl alınıyor

Ev, iş, ankesör veya cep telefonlarından 182 numaralı, Sağlık Bakanlığı MHRS çağrı merkezi aranıyor.182 nolu telefonu arayan vatandaş çağrıyı karşılayan canlı operatöre TC kimlik numarasını veriyor, çağrıyı alan canlı operatör bilgileri doğruluyor. Vatandaş hangi hastaneye gitmek istediği hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gitmek istediğini canlı operatöre bildiriyor. Canlı operatör uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletiyor. Vatandaş randevusunu herhangi bir nedenle iptal etmek isterse randevu saatinden önce yine 182 nolu telefonu arayarak bilgilerini canlı operatöre verir ve randevusu iptal ediliyor. Vatandaş dilerse; İnternet aracılığı ile Sağlık Bakanlığı'nın MHRS ekranından da gitmek istediği hastaneden istediği hekim için randevusunu alabiliyor. (www.mhrs.gov.tr) MHRS ile randevu alan hastalar randevu saatinden 30 dakika önce hastaneye gelerek randevu aldığı poliklinik sekreterine başvurması gerekiyor.

Bu haber toplam 83 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.