Rüya gerçek oluyor

Muğla’dan iç ve dış pazara yapılan maden ihracatına büyük katkılar sağlayacak olan Aydın-Çine-Güllük Demiryolu Projesi’nde sona gelindi. 159 km. uzunluğundaki çift hatlı elektrikli-sinyalizasyonlu demiryolunda yük trenleri...

Rüya gerçek oluyor

Muğla’dan iç ve dış pazara yapılan maden ihracatına büyük katkılar sağlayacak olan Aydın-Çine-Güllük Demiryolu Projesi’nde sona gelindi. 159 km. uzunluğundaki çift hatlı elektrikli-sinyalizasyonlu demiryolunda yük trenleri saatte 120 km. hız yapabilecek. Türkiye’de üretilen Feldspat madeninin yüzde 95’i Aydın, Çine ve Milas’tan çıkarılırken, trenle taşınacak olan madenler Güllük Limanı’ndan iç ve dış pazara götürülecek. Projenin hayatı geçirilmesi için bölge milletvekilleri işbirliği yaptılar.

Haber Merkezi

Aydın-Çine-Milas arası maden taşımacılığı amaçlı demiryoluna kavuşuyor. Bilindiği üzere Türkiye’de üretilen feldspat madeninin yüzde 95’i Aydın ili Çine ilçesi ve Muğla İli Milas ilçesi arasındaki dağlık bölgeden çıkarılıyor. Çine ilçesinde yoğun olarak üretilen madenin ekonomik şekilde taşınarak maliyetin düşürülmesi ve ihracat üstünlüğü elde edilebilmesi bakımından Aydın-Çine’nin mevcut demiryolu ağına bağlanması büyük önem taşımaktaydı.

Bu amaçla 2008  tarihinde projeye başlanmış, 2010 tarihinde projeler tamamlanmıştı. Güllük Limanındaki bazı yetersizlikler yüzünden bir müddet bekletilen proje yeniden hükümetin gündemine alındı ve projede uygulama aşamasına gelindi.159 km uzunluğundaki  çift hatlı Elektrikli-Sinyalizasyonlu demiryolunda trenler 120 km/sa hız yapabilecek.

Bölge vekilleri işbirliği yaptı

Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ile yapılan görüşmeler neticesinde önemli mesafe aldıklarını belirten AK Parti Muğla Milletvekilleri Ali Boğa, Yüksel Özden ve Aydın Milletvekili Ali Gültekin Kılınç, Aydın-Çine-Güllük demiryolunun önemli bir ihtiyacı karşılayacağını kaydetti.

Konuyla ilgili açıklama yapan Ali Boğa ve Yüksel Özden; “Milas zeytinden feldspata, kültür balıkçılığından tarım ve hayvancılığa, orman ürünlerinden mermere sahip olduğu üretim çeşitliliği ve bolluğu ile önemli bir üretim merkezidir. Ayrıca Denizli - Aydın yöresinin tarım, tekstil, sanayi, orman ürünleri ve madenlerinin de en kısa yoldan denize ulaşma yolunun son durağıdır. Denizli organize sanayinin mallarının taşınması açısından da blok mermer taşımacılığı açısından da çok önemli bir aşamaya gelinmiştir. Diğer limanlar şehir içinde kaldığından maden amaçlı yükleme yapılamıyordu. Bu amaçla Güllük Limanı yapıldı. Bu açıdan bu demiryolu projesi bölge için hayati önem taşımaktadır.” Dediler.

Yöre ekonomisine büyük katkı sağlayacak

Milas ve yöresinin bu üretim çeşitliliği ve üretim gücü dikkate alınarak başlatılan Milas Organize Sanayi Bölgesi çalışmasında da sona geldiklerini ifade eden Boğa ve Özden; “Milas OSB’de işlenecek ve üretilecek ürünlerin en kısa yoldan ve en ekonomik biçimde denizyoluna bağlanması, burada işlenecek ve üretilecek ürünlerin dünya pazarlarındaki rekabet şansını arttıracaktır. Bu hattın ayrılmaz bir parçası ve destekleyicisi olan Milas OSB – Güllük limanı bağlantısı, yerel girişim ve ortaklıklarla da yaşama geçirilebilecek bir projedir. Projenin girişime dönüştürülebilmesi amacıyla ilk adım olarak MİTSO tarafından yapılan fizibilite başvurusu GEKA tarafından kabul görmüştü ve çalışmalar yapılmıştı.” açıklamasında bulundular.

Milas OSB – Güllük Limanı arasında demiryolu taşımasında dizel ve elektrikli olmak üzere iki çeşit lokomotif kullanılması öngörülüyor. Dizel lokomotifin çekiş gücü

2 bin ton, elektrikli lokomotifin çekiş gücü ise bin ton olarak belirlendi.

Feldspat madeni nerelerde kullanılıyor?

Cam, seramik ve boya sanayisinde kullanılan bir ham madde. Türkiye’nin feldspat rezervi dünya rezervinin yüzde 10’u kadar. Önemli yataklar Demirci (Manisa), Simav (Kütahya), Çine (Aydın) ve Milas (Muğla) yöresinde bulunurken, Türkiye feldspat üretiminin yüzde 90’ını ihraç ediyor.

Bu haber toplam 136 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.