Son güncellenme :14.11.2017 10:40

Anasayfa > Yazarlar > NİCE YILLARA 2017

14.11.2017 Sal, 10:40

NİCE YILLARA 2017 - İsmail Atasever

NİCE YILLARA   2017

Türkiye genelinde olduğu gibi Muğla bünyesinde görev yapan kamu kuruluşlarından biri var ki, çok önemli hizmetlerde bulunduğuna en küçük kuşku yok.
Yine de bir fark var.
Her ne kadar öncesinde benzer türde ihtiyaçlara cevap veren bir teşekkül olarak nitelendirilse de asıl ve de daha bir geçerlilik kazandığı süreç, çok da uzun değil.
Zira kısa bir süre öncesinde 3 yaşına bastı.
Buna karşın farklı yaklaşımlar içerisinde olanlar çıkabilir.
Ne yani;
Benzer türde hizmetler yıllardan bu yana yerine getiriliyordu.
Şimdi nasıl bir farklılık var ki 3 yaşına bastı? yaklaşımı içerisinde bulunuluyor.
***
Evet doğru.
Söz konusu kuruluş yıllardan bu yana hizmette vardı.
Asırlardır aynı işlevi yerine getiriyordu.
Buna kimsenin itirazı yok.
Ne var ki söz konusu olan ayrıntı başka.
O da hizmette farklılık…
Halk için daha bir kolaylık sağlayan atılım.
Kısaca vurgulamak gerekirse;
Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi (AÇM) 3 yaşına bastı.
İlişkin olarak zihinlerde yer eden, hizmette var olan bir kurum olmasına karşın, şimdi ne gibi bir farklılık var da, yeni yaşından dem vuruluyor?
***
Aslında 112 Acil Çağrı Merkezinin farklı bir kurum olmasını sağlayan kriter, tek bir ayrıntıyla sınırlı değildi.
Özellikle, acil çağrı hizmeti veren Emniyet, Jandarma, Sağlık, AFAD, Sahil Güvenlik ve Orman gibi, 112 çağrı numarası altında birçok kurum ve kuruluşu bünyesinde barındıran teşekkül olduğu düşünülürse.
Söz konusu kurum ve kuruluşların nasıl bir görevin sahibi olduğu göz önüne alındığında…
Bu nedenle takdir edilir ki 112 Çağrı Merkezinim üstlendiği görev, sıradan hizmetler silsilesi olmanın çok ötesindedir.
Dense ki olmazsa olmaz teşekküllerden biridir.
Bunda en küçük abartı yoktur.
Olamaz da.
Zira, üstlendiği görevin içeriği bağlamında, hizmette var olan bir teşekkül olarak yer etmektedir.
***
Peki, böylesine önemli bir hizmetin sahibi kuruluş adına, kurum müdürü Kamil Karakaya ne diyordu?
Kurum olarak 10 Kasım’da Ulu Önder Atatürk’ü bir kez daha minnet ve şükranla andık.
Hiç tereddüt yok ki, onun hedef olarak verdiği muasır milleteler seviyesine çıkma noktasında, 112 Acil Çağrı Merkezinin önemli bir işlevi var.
Kurum müdürü Karakaya’nın yaklaşımlarında abartı yoktu.
Eşsiz komutan, yüzyılın en büyük devlet adamı Atatürk, her alanda olduğu gibi ulaşım ve haberleşme bağlamında da, yıllar öncesinde gereğinin yapılması gerektiğini vurgulamıştı.
Gelişmiş ülke olmanın gereklerinden biri de vatandaşın olağan hayatı kadar olağanüstü hallerde de kaliteli yardım almasını ve şikâyetlerin bertaraf edilmesini sağlamaktır.
Dedim ya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya, hizmette var olmanın temel ilkelerinden biri, şartlar ne olursa olsun halkın kaliteli hizmet almasını temindir diyerek, çok önemli bir başka ayrıntının daha altını çiziyor.
Kuşkusuz başka türlü olamazdı.
Yürütülen hizmet, halk adınaydı.
Öyleyse asıl olan, halkın şikâyetine neden olmayan doğru haber almasını temindir.
Bu nedenle kurum aynı kriterler doğrultunda hareket ederek, halkın taleplerini yerine getirmeye çalışıyor.
Hem de aralıksız ve de aksatmadan.
***
Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya bu kez, kurumun kuruluşunun yıldönümü nedeniyle görüşlerini yansıtırken, farklı yaklaşımlar içerisinde bulunuyor.
Kurum bünyesinde görev yapan personele yönelik olarak diyor ki;
Sizlerle 2 yılı geride bıraktık.
Bu süreçte elimizden gelenin daha fazlasını yapmaya gayret ederek, Muğla’lı hemşehrilerimize ve konuklarımıza zor anlarında ihbar ve yardım taleplerini etkin bir şekilde karşılamaya çalıştık.
Bizlerin idari bağlılığı ve projenin yeni vücut bulması, zaman zaman karışıklıklar medyada getirebiliyor.
Karakaya, bu ayrıntını altını çizerken nedenini de açıklıyor.
Vatandaşlarımız 112 numarasını hala sağlık birimi olarak biliyor.
Diğer birimleri aradığında tereddüt yaşayabiliyor.
Bu nedenle tanıtım çalışmaları yaparak, valiliğimiz bünyesinde tüm acil yardım kurumlarının tek numara altında birleştiğini anlatmaya devam edeceğiz.
Aslında, 112 Acil çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya’nın, vatandaş çağrı numarası bağlamında tereddüt yaşıyor yaklaşımında abartı yoktu.
Dolayısıyla yadırganamazdı.
Yıllardır kullanılan bir numara ile ilgili bazı açıklamalar yapılması, tereddüt uyandırabilirdi.
Nitekim uyandırdığı için Karakaya, dikkat çekiyor.

YORUMLAR

Toplam 0 yorum bulunmaktadır.