Muğlalı Öğrencinin TÜBİTAK başarısı

Muğla Özel Yönelt Anadolu Lisesi Öğrencisi Ece İrem Çoban’ın Danışman öğretmeni Mehmet Ali Onaran ile hazırladığı “Akran Eğitiminin Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı ve Ruh Sağlığı Üzerine Etkisi” isimli...

Muğlalı Öğrencinin TÜBİTAK başarısı

Muğla Özel Yönelt Anadolu Lisesi Öğrencisi Ece İrem Çoban’ın Danışman öğretmeni Mehmet Ali Onaran ile hazırladığı “Akran Eğitiminin Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı ve Ruh Sağlığı Üzerine Etkisi” isimli projesi İzmir Bölge 50. TÜBİTAK Araştırma Projeleri Yarışmasında ikincilik ödüle layık görüldü

Muğla , İzmir, Aydın, Denizli, Manisa ve Uşak’tan finalist olarak 100 projenin katıldığı 50. TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda dereceler belli oldu. Alanında uzman değerlendiriciler tarafından özgünlük, yenilikçilik, yararlılık, uygulanabilirlik, özümseme ve hâkimiyet, kullanılan bilimsel yöntem gibi kriterlere göre değerlendirilen projelerde her kategoride birinci, ikinci ve üçüncü olan projeler belirlendi. İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Seyfullah Okumuş, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Ercan Akpınar, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gül Ünal Çoban ve Muğla İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Serap Aksel’in katıldığı 50. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri İzmir Bölge Sergisi Ödül Töreni, Atatürk Kültür Merkezinde gerçekleştirildi.

Biyoloji, fizik, kimya, matematik, coğrafya, değerler eğitimi, psikoloji, sosyoloji, tarih, Türk dili ve edebiyatı, yazılım ve teknolojik tasarım gibi toplam on iki kategoride hazırladıkları projelerle yarışmaya katılan öğrencilerin özgün projeleri dikkat çekti.

Muğla ili ve ilçelerinden 132 projenin müracaat ettiği bilim yarışmasında 6 ilin katıldığı yaklaşık bin 600 projeinn müracaat ettiği özgün projeler bilim adına yarıştı. Türkiye’de 12. Bölgede yapılan yarışmalarda Muğla, İzmir bölge içinde yarıştı.

Bu yıl Akran Eğitimini ele alan Projeleri çağımızın internet bağımlılığına çözüm öneriyor.

Muğla Özel Yönelt Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencisi Ece İrem Çoban ‘ın hazırladığı Tübitak Projesi “ Akran Eğitiminin Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı ve Ruh Sağlığı Üzerine Etkisi” isimli proje TÜBİTAK lise öğrencileri araştırma projelerinde İzmir Bölge Finalisti olarak katıldığı yarışmada ikincilik ödülü aldı. Projenin danışmanlığını Muğla Özel Yönelt Koleji Proje Koordinatörü Mehmet Ali Onaran yaptı.

Bu proje ile problemli internet kullanan çağımızın hastalığı haline gelen internet bağımlılığının önüne geçmeyi planlayan proje, akran eğitiminin önemini ortaya koyuyor. Öğrenciler, ergenler anne ve babasından etkilenmiyor, öğretmeninden etkilenmiyor. Fakat üst akranlarına özenmesinden dolayı onlardan örnek model olarak etkileniyor.

Geçen yıl İzmir Bölgede Yönelt Koleji adına katıldığı psikoloji projesi de TÜBİTAK İzmir Bölge 2.lik ödülü alan öğrenci, bu yıl ikincilik ödülünü alarak ilimizin TÜBİTAK başarısını taçlandırdı. Başarılı Öğrenci,

Başarısı hakkında değerlendirmelerde bulunan Ece İrem Çoban şunları söyledi:

“Bu çalışmada Akran Eğitiminin Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı ve Ruh Sağlığı Üzerine Etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Ön Test –Son Test tek gurup düzende yarı deneysel desende araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada Muğla Menteşe’de bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma ile güvenli ve bilinçli internet kullanımı baz alınırken akran ve üst akran eğitimi ile ergenlerde %76,2 etkili olduğu ortaya konulmuştur. Akran eğitimi ile bilgi edinme %78,2 güvenli ve bilinçli internet kullanımı ve önemi %79,1 oranında başarı elde edilirken bu projemizle akran eğitiminin önemi ortaya çıkmış oldu. Akran eğitimi alan öğrenciler almayan öğrencilere akran eğitimini tavsiye ettiler.

Milli Eğitim Bakanlığımız okullarında akran eğitimine önem vermesi ve bilinçsiz internet kullanımın önüne geçmesini önleyen projemiz Muğla ve Türkiye’deki çağdaş eğitim sisteminde iyi örnek olacağına inanıyoruz. Ergenlerin ruh sağlığının bilinçsiz internet kullanımı ile bozulmasının önüne geçmeliyiz.”

Muğla Özel Yönelt kurucu müdürü Ferudun Öztürk başarılı çalışmayı yürekten desteklediklerini ifade etti. Öğrencimizin TÜBİTAK başarısı ve öğrencilerimizin uluslararası düzeyde hazırladıkları araştırma projelerinde yar almaları eğitim ve öğretim açısından mutluluk verici olduğunu vurguladı. Kurumumuzun daha önceden de TÜBİTAK başarılarının olduğunu ve başarının fark edilip, desteklenmesi gerektiğini söyledi.Öztürk, “Akran eğitiminin önemini eğitim açısından önemli bir farkındalık olduğunu fark ettiren başarılı öğrencimizi ve Danışman Öğretmeni Muğla Özel Yönelt Koleji Proje Koordinatörü Mehmet Ali Onaran’a yürekten teşekkür ederim.” diye konuştu.

Sezen Bayar

Bu haber toplam 430 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.