Son güncellenme :22.10.2018 13:17

Anasayfa > Yazarlar > Giderek baskınlaşan sosyal eğilim; Tetikçilik

22.10.2018 Pts, 13:17

Giderek baskınlaşan sosyal eğilim; Tetikçilik

Son yıllarda toplumsal hayatta acımasızlık, giderek baskın bir hal alıyor. Bireyci toplum yapısının ürettiği bu eğilim, vahşi Kapitalizmin “insan insanın kurdudur” yaklaşımını adeta haklı çıkartıyor. Linç duygusunu da üreten bu acımasızlık; ne yazık ki toplumsal barışı bozuyor ve insanları kendi adaletini kendisinin ve kendisine ait yöntemlerle sağlamasına neden oluyor. Bir toplumun gelebileceği en kötü nokta burası olurken, bu sürecin birkaç adım sonrası da tetikçilik olarak çıkıyor ortaya.
Tetikçilik; kişinin, kendi iradesini ipotek olarak başkasına vermesi sonucu, başkalarının iradesine göre davranmak zorunda kalmasıdır. Ya da kişinin, başkalarının yanlış hayat şablonuna uygun bir ilişkiler sisteminin içinde bulunmasıdır tetikçilik. Zayıf insan karakterinin güç arayışı içinde bulunurken, başkalarının gücüne biat etmesi sonucu kişisel iradesini kaybetmesine de tetikçilik denilebilir. Türk Kültür literatüründe bunun adı mankurtlaşmadır. Mankurt, iradesini ipotek olarak verdiği ağasının her dediğini yapan ve kendi değerlerinden nefret eden bir zavallı konumunu temsil eder. Zaten bireysel anlamda güçlü bir iradeye sahip olan kişinin, mankurt ya da tetikçi olması mümkün değildir. Çünkü onun düşünme, kritik yapma ve seçme gibi bir yeteneği vardır.
Tetikçilik beraberinde adalet duygusunu azaltırken, dağ kanunun ilişkiler sistemindeki geçerliliğini ve meşruiyetini güçlendiriyor. İşin daha da vahimi, geçmişte tetikçiliği özendiren yaklaşımlar, toplum tarafından devre dışı bırakılırken, şimdilerde ciddi anlamda toplumsal kabul de görüyor. Tetikçilik eğilimin bu noktaya gelmiş olması, sağduyu sahibi kitleleri rahatsız ediyor ve buna bağlı olarak güven arayışlarını da toplumun gündemine taşıyor. Bu gelişmenin anlamı, hayatın doğasının ve insanoğlunun maşeri vicdanının ayağa kalkıyor olmasıdır. Çünkü hiç bir olumsuzluk ebedi değildir. Her olumsuzluk, muhakkak olarak ve olumlu anlamda kendi alternatifini üretir. Bu kaçınılmaz sondur.

YORUMLAR

Toplam 0 yorum bulunmaktadır.