Festivalde, Akdeniz rüzgarı esti

12. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali kapsamında Fransız kemancı Gilles Apap ve Sırp piyanist Misha Dacic, festival sahnesinde “Akdeniz Rüzgârları” estirdi. İkili, dünya müziğinden tradisyonel yapıtlar, Maurice...

Festivalde, Akdeniz rüzgarı esti

12. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali kapsamında Fransız kemancı Gilles Apap ve Sırp piyanist Misha Dacic, festival sahnesinde “Akdeniz Rüzgârları” estirdi. İkili, dünya müziğinden tradisyonel yapıtlar, Maurice Ravel ve George Enescu’nun eserlerini seslendirdi.

Gümüşlük’te festival tüm hızıyla sürerken geçtiğimiz akşam Antik Taş Ocağı, yine unutulmayacak bir konsere daha ev sahipliği yaptı. Klasik müzikseverlerin yoğun ilgi gösterdiği konserde Fransız kemancı Gilles Apap ve Sırp piyanist Misha Dacic, 2 saati aşkın bir süre sahnede kaldılar. Festival izleyicisinin yakından tanıdığı Misha Dacic ve sempatikliği ile dikkat çeken Gilles Apap, Bodrumlu sanatseverlerin büyük ilgisiyle karşılandı.

İzleyiciler Gilles Apap’a hayran kaldı

Daha önce de aynı sahneyi paylaşmış olan ikili Gümüşlük’teki festival sahnesinde mükemmel bir uyumla seyirciyi kendilerine hayran bıraktılar. Tam bir Akdeniz rüzgârı estiren repertuar ise izleyicinin yakından tanıdığı eserlerden oluşuyordu. Konsere seyircilerin arasından kemanını çalarak çıkan Gilles Apap, ilk olarak Bach’tan kısa bir eser seslendirdi. Ardından dünyanın çeşitli uluslarından tradisyonel ezgilerle sahnede yerini alan sanatçı ilk olarak Fransa’nın Bretonya bölgesinden geleneksel bir şarkıyı kemanıyla yorumladı. Daha sonra sırasıyla bir geleneksel İrlanda jigini, Morgan Lewis’in “How high the moon” adlı caz eserini ve George Enescu’nun “Impressions d'enfance” adlı eserini seslendirdi. Programın ilerleyen bölümünde sahneye gelen Misha Dacic de yerini aldıktan sonra ikili Maurice Ravel’in, “Keman ve Piyano için Sonat, M.77” başlıklı eserini seslendirdi. Apap ve Dacic bu eserden “Allegretto”, “Blues. Moderato” ve “Perpetuum mobile. Allegro” isimli bölümlere yer verdiler.

Gecenin ikinci yarısında Kemancı Gilles Apap ve Piyanist Misha Dacic, George Enescu’nun “Keman ve Piyano için Sonat, Op. 25, no 3” adlı eseriyle klasik müzikseverlerin karşısına çıktı. Sanatçılar, bu eserden “Moderato malinconico”, “Andante sostenuto e misterioso” ve “Allegro con brio, ma non troppo mosso” adlı bölümleri seslendirerek büyük alkış aldılar. Gümüşlük Festival Akademisi kapsamında keman masterclassı veren Gilles Apap gecenin ilerleyen bölümlerinde öğrencilerini de sahneye çağırarak, hep birlikte performans sergilediler.

Başarılı ikili

Yehudi Menuhin’in “21. yüzyılın gerçek kemancısı” olarak tanıttığı Fransız uyruklu kemancı Gilles Apap, Bach, Mozart, Ravel veya her türlü geleneksel müziği, büyük bir ustalıkla icra edebilen bir sanatçı. Apap, New York Carnegie Hall’dan Paris’in Salle Pleyel’ine veya Berlin Filarmoni Salonuna kadar dünyanın en bilinen salonlarındaki konserlere solist olarak davet edilmiş. Bir solist ve oda müzisyeni olarak müziğe yaklaşımı, müziği aktarma ve paylaşımındaki özgün anlayışı onu, uluslararası oda orkestralarının da aranan bir ismi yapmış. Sahne sanatçılığının yanı sıra Uluslararası Menuhin Vakfının sıklıkla misafiri olan Apap, dünyanın her yerinde festival ve akademilerde masterclass ve çalıştaylara katılmakta. Diğer yandan festival izleyicisinin çok yakından tanıdığı Misha Dacic, festivale daha önce de birçok kez, gerek konser sanatçısı, gerek Saygun Piyano Yarışmasının jüri üyesi, gerek masterclass eğitmeni olarak da katılmıştı. 2003 yılında Miami Piano Festivalindeki ilk konserinden sonra Dacic, ABD'nin her yerinde seyirciyi fetheden, rağbetle aranan bir solist olarak dikkat çekti. Orta ve Güney Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Japonya'da resitallerde misafir solist olarak yer alan Dacic, Ida Haendel ile dünyanın her yerinde konserler vermekte. Sanatçı, 2013'ten beri Türkiye'de Mersin Üniversitesinde ve Sırbistan'ın Niş kentindeki Güzel Sanatlar Üniversitesinde dersler veriyor.

Bu haber toplam 85 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.