Son güncellenme :27.08.2018 13:50

Anasayfa > Yazarlar > BU YOLDA BİSİKLETE BİNİLİR Mİ?

27.08.2018 Pts, 13:50

BU YOLDA BİSİKLETE BİNİLİR Mİ?

a) Olacaksa tam mı olmalı?
b) Böyle mi olmalı?
c) Amann.. Bu kadarı Yeter mi?
d) Böyle olacağına hiç mi olmamalı mı?
Cevap veriyorum “d” şıkkı Hiç olmamalı…
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ‘nca Karayolu taşımacılığı nedeniyle 2017 yılında gerçekleşen 58 Milyon 196 Bin ton CO2 salınımının, % 32,58’i otomobil kaynaklı olduğu açıklandı.
Yine aynı bakanlıkça yapılan çalışma doğrultusunda Otomobillerden kaynaklanan CO2 salınımının yarısının şehir içi ulaşımda meydana geldiği kabul ediliyor ve şehir içi ulaşımın %10’unun bisiklet kullanımı ile gerçekleştirilirse CO2 salınımının kaba bir hesapla 948 Bin ton azalacağı düşünülüyor.
Bundan yola çıkan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2015 yılında “Şehir İçi Yollarda Bisiklet Yolları, Bisiklet İstasyonları ve Bisiklet Park Yerleri Tasarımına ve Yapımına Dair Yönetmelik adı altında Resmi Gazetede bir Yönetmelik yayımladı.
Bu yönetmelik tüm Yerel Yönetimleri bağlıyor ve Yönetmelikte ki esaslara uygun Bisiklet yollarının 5 yıl içinde hayata geçirilmesi zorunluğunu getiriyor.
7 bölüm halinde yayınlanan yönetmeliğin hepsini buradan yazmak mümkün değil ama başlıcaları yada bizi şu anda ilgilendiren bölümlerinden kesitler şu şekilde;
Bisiklet yoları ulaşım noktalarını ve yerleşim yerlerinin merkezi bölgelerini birbiriyle irtibatlandıracak bir ağ oluşturacak, başlangıç ve varış noktası arasında kesinti olmayacak şekilde tasarlanacak.
Bisiklet yolları, ulaşım merkezleri ile yerleşim yeri merkezlerini birbirine bağlayacak şekilde planlanacak.
Yol yüzeyi seviyesinde ya da yol yüzeyi ile kaldırım seviyesi arasında olabilecek bisiklet yolları, kaldırımla aynı veya üst seviyede olamayacak. Yenilenebilir enerji kaplamalarının kullanımına olanak sağlanacak.
Bisiklet yolları mavi renkte olacak
Her bisiklet yolunun adı ve kodu olacak
Tek şeritli yapılan bisiklet yollarında, bisiklet yolu şerit genişliği en az 130 cm genişliğinde tasarlanacak ve taşıt yolu tarafında 50 cm genişliğinde emniyet mesafesi bırakılmış olacak. Ayrıca yaya kaldırımı genişliği, bisiklet yolu sebebiyle 150 cm’den daha az olamayacak.
Bisiklet yolu ile motorlu taşıt şeridi arasında ki fiziksel bariyer en az 60 cm genişliğinde refüj ise, en az 10 cm yüksekliğinde olacak.
Yollara araçların park etmemesi için bisiklet yolu ikazı ve gerekli yerlerde park yasağı levhaları konulacak.
Yani şu anda bizim Cumhuriyet Caddesi üzerinde yaptığımız gibi değil.
Ben bu gün Türkiye’de ki güzel uygulamalarından bir kare fotoğraf ve bizim Bisiklet yolundan bir kare fotoğraf paylaştım. Takdir sizin.
Özellikle ağaçların etrafını saran geniş büyük mermer sütunların arasında Bisiklet sürmek bir çeşit intihar gibi. Bu yapılana da maalesef bisiklet yolu demek çok uygun değil.
Tabi tüm bunları söylerken, orta da ki iyi niyetli çabayı görmemek imkansız. Belediyemiz bu konu da istekli olduğunu defayeten yaptığı çalışmamalarla aslında ispat etti. Ama bu konular danışılarak ortak akılla yürütülürse ortaya daha net daha güzel çalışmalar çıkabilir. Belediyenin bu konu ile ilgilenen birimleri, Muğla Bisiklet İl Temsilciliği, Bisiklet Dernekleri ile iletişim haline geçerse ufak tefek değişikliklerle bu yolları kullanabilir hale getirebiliriz. Mesela Muğla Bisiklet Derneği Başkanı Levent Sevil Sosyal Medya hesabından alttaki resmi paylaşmış. Sevil’in önerisi Mermer büyük kaideler yerine ahşap daha kısa Bisiklet yolunu rahatlatacak Ağaç korumalıklar. Bence son derece de şık.
Ayrıca bir komisyon ile yapılacak çalışmalarla bu yollar nerden başlar nerden biter bir çalışma yapılıp vatandaşa duyurulabilir.
Sanırım bu yollar henüz tam olarak bitmedi. Muhakkak, Işıklandırması, tabelaları, park alanları, çizgileri vs. yapılacaktır. Ama maalesef bu hali ile bile tam bir kabus.
Bir yer ayırıp Mavi ye boyayınca bu alanlar Bisiklet Yolu olmuyor.
Geçenlerde Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı Erol Küçükbakırcı ve yine Konyalı Yönetim Kurulu Üyesi Tevfik Erdoğdu’yu Marmaris’te bir program nedeni ile misafir ettik. Yönetim Kurulu üyemiz Tevfik Abi; “Konya’da km lerce Bisiklet yolu yapıldı, Konya Büyükşehir Belediye Başkanımız bu konuya çok önemde veriyor ama, bu Marmariste’ki Bisiklet yolu gibi güvenliği sağlanmış, karayolundan tam olarak ayrılmış bir yolumuz hala yok” dedi. Gerçekten de öyle bu çalışma için Marmaris Belediyesi’ni Belediye Başkanı Ali Acar’ı ve konuda ısrarcı ve başarılı bir çalışma yürüttüklerini yakınen bildiğim, Belediye Başkan Yardımcısı İsmet Kamil Öner ve Özel Kalem Müdürü Sedat Kirt’i özellikle kutlamak istiyorum.
Ben Bisikletin özellikle Sağlık konusunda ki faydalarını çok iyi bilen Doktor Belediye Başkanımız Osman Gürün’ün bu konu ya el atıp bir komisyon marifeti ile Türkiye’nin en güzel bisiklet yollarından birisini Muğla Menteşe’ye kazandıracağına inanıyorum.

Güzel bir Bisiklet yolu Menteşe’ye çok yakışır.

YORUMLAR

Toplam 0 yorum bulunmaktadır.