BİK’ten yerel gazeteler için iki önemli proje

Basın İlan Kurumu, KOSGEB ve Kalkınma Ajansları’nın işbirliğiyle hayata geçireceği yerel gazetelerin internet haber sitelerinin iyileştirilmesi ile dijital reklam piyasasıyla entegrasyonuna ilişkin projelerinin tanıtımını Bursa’da...

BİK’ten yerel gazeteler için iki önemli proje

Basın İlan Kurumu, KOSGEB ve Kalkınma Ajansları’nın işbirliğiyle hayata geçireceği yerel gazetelerin internet haber sitelerinin iyileştirilmesi ile dijital reklam piyasasıyla entegrasyonuna ilişkin projelerinin tanıtımını Bursa’da gerçekleştirdi. Genel Müdür Karaca, ülkenin her bir köşesinde kaliteli ve ilkeli yayıncılık yapan, bunu da dijital reklam gelirine dönüştüren internet haber sitelerinin hedeflendiğini söyledi.

Merinos Kültür Merkezi Koza Salonu’nda düzenlenen “Yazılı Basının Yapısal ve Dijital Dönüşümüne Yönelik Proje Geliştirme-İşbirliği İstişare Toplantısı”nda konuşan Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Yakup Karaca, Bursa’nın sadece tarihi, ekonomisi, kültürü, spor şehri olmasıyla değil, yazılı ve görsel basınıyla da adından sıkça söz ettiren örnek şehirlerden birisi olduğunu ifade etti.

Karaca, “Hele hele yazılı basını, yerel gazeteciliğin ötesinde şehir gazeteciliğini en iyi uygulayan, yerel refleksleri merkezi idare ile buluşturan, topluma ayna tutan, bununla yetinmeyip yön veren özellikleriyle her türlü takdirin üzerindedir. Bursa gazetelerimizin sayfa tasarımından baskısına, dağıtım ağından kurumsal örgütlenmesine kadar sahip olduğu o mesleki ağ ve tecrübe bunun en önemli göstergesidir” dedi.

Bursa gazetelerinin tek bir cemiyet altında toplanmasının, cemiyet yöneticilerinin bunun bilincinde olarak görevlerini yerine getirmesinin; Basın İlan Kurumu ile gazeteler arasındaki ilişki düzeyini olumlu anlamda artırdığına dikkat çeken Karaca, sözlerinin bir iltifattan öte gerçeklerin dile getirilmesi şeklinde değerlendirilmesini istedi.

Gazetecilik ve gazete yayıncılığı ne kadar gelişirse, resmi ilan ve reklam dağıtımı görevini üstlenen Kurum olarak o kadar mutlu olacaklarının altını çizen Karaca, bu durumun gazeteler adına yapılacak taleplerde ellerini güçlendireceğini, kendilerine olan güveni artıracağını vurguladı.

Bursa’da, 10’u merkezde, 13’ü ilçelerde olmak üzere 23 gazete ile 48 adet dergi statüsünde süreli yayının görev alanlarında bulunduğunu belirten Karaca, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bu süreli yayınlara, şubemiz aracılığıyla son dönemde yıl başına yaklaşık 13 milyon Türk Lirası tutarı karşılığı resmi ilan ve reklam dağıtımı gerçekleştirdik. Umut ediyorum bu rakam çok daha yukarılara tırmanır. Yine Gazeteciler Cemiyeti’mize, faaliyetlerinde kullanmak üzere son 5 yılda 154 bin Türk Lirası yardımda bulunduk. Aynı dönemde Bursa’da 400 gazetecimize yaklaşık 1.7 milyon Türk Lirası faizsiz borç para verdik. 16 meslektaşımıza 64 bin Türk Lirası muhtaçlık, vefat eden iki meslektaşımızın ailesine de 12 bin Türk Lirası ölüm yardımı gerçekleştirdik.”

Bursa’daki projeler Türkiye’ye örnek oldu

Bursa’ya en son geldiğinde gazetelerin dijital yayıncılık karşısında değer kaybettiğini ifade ettiğini anımsatan Karaca, İŞ-KUR, KOSGEB ve Kalkınma Ajansları ile yürütülen projelerin önemine değindi.

İŞ-KUR desteğiyle Bursa’da gerçekleştirilen Yeni Nesil Gazetecilik Eğitimi ve İstihdam Programı’nın Türkiye’ye örnek olduğunu anlatan Karaca, “Başbakan Yardımcımız Hakan Çavuşoğlu’nun destekleri ve talimatları ile İşbaşı Eğitim Programlarının süresi yeniden bir yıl olarak düzenlendi. İlk kez burada açıkladığım bu güzel gelişme nedeniyle Sayın Başbakan Yardımcımıza sizlerin huzurunda bir kez daha teşekkürlerimi arz ediyorum. İnşallah 2018 yılında bu projeyi, bir önceki yıla göre daha çok katılımlı ve daha çok istihdam sağlayacak şekilde yeniden gerçekleştireceğiz” diye konuştu.

Dijital dönüşümde yeni aşamaya geçiliyor

Gazetelere internet haber sitesi kurmalarının zorunlu kılınması, dijital pano yayınına ek gösterge verilmesi, eğitim programı sertifikası alanların asgari kadroda sayılması gibi düzenlemelerin, boşlukların doldurulması kadar teşvik edici yönüyle de gazetelerimizin lehine uygulamaları içerdiğini belirten Karaca, Bursa gazetelerinin yayımladıkları resmi ilanları, sosyal medya hesapları üzerinden de yayınlamaları nedeniyle ayrı bir teşekkürü hak ettiklerini söyledi.

Dijital dönüşüm sürecinde yeni bir aşamaya gelindiğinin altını çizen Karaca, “Söz konusu projelerden bir tanesi; ‘Gazetelerimize Ait İnternet Haber Sitelerinin İyileştirilmesi’ olarak adlandırdığımız çalışma. Bu projeye ile her şeyden önce ülke genelindeki gazetelerimizin web sitelerinin teknolojik alt yapısını standartların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Diğer husus web sitelerinin görsel tasarımı. Haberlerin dijital sayfa üzerindeki yerleşimi, okurun beklentilerini karşılayan bir haber dağılımı. Bu, şunun için önemli: Ziyaret edilen, uzun süre kalınan ve çok sayfa gösterimi alan internet haber siteleri. Elbette bunun haber içerikleriyle, yani ambalajın içiyle de ayrıca bir bağı bulunuyor. Ancak Bursa’nın gazeteciliği, eksikleri olmasına rağmen ülke ortalamasının oldukça üzerinde bulunduğu için o konunun kolay aşılacağına inanıyorum. Özetleyecek olursam; ilk proje ile ülkenin her bir köşesinde bütün yönleriyle dijital medya adına iyi ürünler ortaya koymayı, kaliteli ve ilkeli dijital yayıncılığı hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Projenin bu ayağının gazetelerin geleceğini kurtarmada yeterli olmayacağını vurgulayan Karaca, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“İşte, ikinci projemiz olan ‘İnternet Haber Sitelerinin Dijital Reklam Piyasasıyla Entegrasyonu’ bunu öngörüyor. Ortalama kalitenin üzerine çıkmış, ziyaret edilen, içerikleri tüketilen internet sitelerinin dijital reklam pastasından pay almalarını istiyoruz. Ve bu sisteme dahil olduğunuzda, sizin adınıza haber siteleriniz pazarlanacak, önceden tespit edilen alanlara reklamların girişleri kolayca yapılacak ve bunun karşılığında sizlere hizmetinizin ödemesi gerçekleştirilecek.”

Her iki projeye de KOSGEB ve Kalkınma Ajansı desteği verilecek

Her iki projeden yararlanıp yararlanmamanın gazetelerin tasarrufunda ve gönüllülük esasına bağlı olduğunu belirten Karaca, “Sisteme dahil olmanız halinde yaptığımız protokol gereğince faturalandırılmış masraflarınızın bir bölümü KOSGEB ve Kalkınma Ajansları tarafından karşılanacak. Bizim görevimiz ise böyle hizmetin varlığından sizleri haberdar etmek, sistemin çarklarının güvenli çalışmasını sağlamak olacak. Burada Basın İlan Kurumu adına çok çok önemli gördüğüm bir diğer ayrıntı da, resmi ilan ve reklamların internet haber siteleri üzerinden yayımlanmasına ilişkin muhtemel bir iradenin ortaya konacağı güne şimdiden hazırlıklı olmak. Böyle bir dönem geldiğinde hiç şüpheniz olmasın resmi ilan ve reklam yayımlayan gazetelerimizin hakkı, kendilerine ait internet siteleri yönüyle saklı kalacak. İlk kez talipli olacaklar ise, tıpkı süreli yayınlarda uyguladığımız gibi belli şartlara ve kurallara tabi tutulacaklar” dedi.

Konuşmasının sonunda Karaca, gazetelerden insanların ve kurumların haklarına zarar verecek davranışlardan uzak durmalarını beklediklerine işaret ederek, Basın Ahlak Esasları kapsamında yapılan denetime ilişkin ayrıntılı bilgi verdi.

Basın İlan Kurumu Bursa Şube Müdürü Osman Başeğmez ise, internet haber sitelerinin iyileştirilmesi ile bu haber sitelerinin dijital reklam piyasasına entegrasyonunun sağlanmasına ilişkin iki ayrı projenin tanıtımına ev sahipliği yapmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Konuşmasında Bursa basınına ilişkin bilgiler veren Başeğmez, Yeni Nesil Gazetecilik Eğitimi ve İstihdam Programı’na katılan gazeteci adaylarının başarısına işaret ederek, istihdam edilen gazetecilerin bugün düzenlenen toplantıda görev yapıyor olmalarını görmenin gurunu yaşadıklarını ifade etti.

Başeğmez, Bursa basının resmi ilanları sosyal medya hesaplarından yayımlayarak daha çok kişiye ulaşmasını sağladığını da hatırlattı.

İŞ-KUR İl Müdürü F. Eren Türkmen de, Basın İlan Kurumu ile yürütülecek projenin yeniden Bursa’da düzenlenecek olmasından memnuniyet duyduklarını ifade ederek, yeni projenin bir öncekinden çok daha başarılı geçeğini söyledi.

KOSGEB İl Müdürü Erkan Güngör ise, yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi vererek, Bursa basının tamamının proje desteklerinden yararlanmak üzere KOSGEB’e kayıt yaptırdığını, bundan sonraki aşamada basın kuruluşlarını desteklere ilişkin ayrıntılı bilgi almak üzere kurumlarına beklediklerini ifade etti.

Bursa, Eskişehir, Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) Temsilcisi Yasemin Hatipoğlu’nun gazetecilerden gelen soruları cevaplandırmasının ardından her iki projenin tanıtımına geçildi.

Yazılı Basının Yapısal ve Dijital Dönüşümüne Yönelik Proje Geliştirme-İşbirliği İstişare Toplantısı, soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.

Toplantıda, Basın İlan Kurumu İlan Hizmetleri Müdürü İdris A. Çam ile Bilgi İşlem Hizmetleri Müdürü Emin Aksoy da hazır bulundu.

Bu haber toplam 57 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.